Conectează-te cu noi

Administraţie

Cornel Itu: ”Lucrările la Centura ocolitoare a municipiului Dej, cuprinse în bugetul de stat pe acest an!”

Publicat acum

pe

loading...

Deputatul dejean Cornel Itu anunță că lucrările la centura ocolitoare a Dejului sunt cuprinse în bugetul de stat pe acest an.

”Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptată astăzi, 15 februarie, și cuprinde finanțarea lucrărilor pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, fapt care poate fi verificat la Anexa 3- Bugetele ordonatorilor principali de credite, pct. 24 Ministerul Transporturilor, paginile 6, respectiv 340-341. Este o veste îmbucurătoare pentru mine și sunt sigur că și pentru ceilalți dejeni!

După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile centrale de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută! În urma insistențelor, în decembrie 2018, Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani. Menționez că prima solicitare pe care am făcut-o la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, către ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban, clujean la rândul lui. Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație pe 1 februarie, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș. Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată. Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Potrivit fișei acestui obiectiv, cuprinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2019, varianta ocolitoare va avea 5,45 km, iar Ministerul Transporturilor va finanța lucrarea cu suma de 146.845.000 lei în cursul acestui an.

Sunt mulțumit că eforturile mele nu au fost zadarnice și că Guvernul a dat curs acestei solicitări. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul timpului în demersurile mele, le mulțumesc colegilor parlamentari PSD clujeni și ardeleni pentru susținere, precum și consilierilor locali social-democrați din Dej, care mi-au transmis mereu doleanțele cetățenilor, și cred că e un moment prielnic pentru a spune că în societatea noastră există două feluri de a face politică: una de dragul imaginii și a vorbelor neacoperite de fapte, și una a faptelor și a realizărilor în beneficiul comunității. Am fost și rămân adeptul politicii rezultatelor și nu a pozelor. Pe unii îi necăjește invidia pentru realizările altora și își arogă merite care nu li se cuvin, în timp ce alții își concentrează energia pentru atingerea obiectivelor. Sunt convins că cetățenii Dejului fac diferența între cele două tipuri de atitudine”, transmite printr-un comunicat de presă deputatul dejean Cornel Itu.

Administraţie

Dej | Tunel de dezinfecție pe Dealul Florilor – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Municipiului Dej a amplasat astăzi un tunel de dezinfecție în zona Policlinicii de pe Dealul Florilor, ca o măsură suplimentară pentru limitarea răspândirii COVID-19 la nivelul comunității.

Tunelul este prevăzut cu sistem de dispersie substanțe dezinfectante, în cursul zilei de astăzi au fost efectuate probe, iar începând de mâine, 3 aprilie, ora 9:00, va fi funcțional.

Primăria Municipiului Dej va amplasa în următoarea perioadă astfel de tuneluri și în alte zone ale municipiului, în paralel cu acțiunile de dezinfecție la blocuri, străzi și trotuare.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități și să evite deplasările cu excepția situațiilor în care este absolut necesar.

Continuă să citești

Administraţie

Dej | Noi reglementări privind căsătoria și declararea decesului pe perioada stării de urgență

Publicat acum

pe

loading...

Comunicat Primăria Municipiului Dej:

Depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență  

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență, sunt următoarele:

  •  DEPUNEREA DECLARAȚIEI DE CĂSĂTORIE

Declarațiile de căsătorie însoțite de documentele prevăzute de lege se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Dej, la adresa spcep@dej.ro, ca urmare a programării on-line a datei și orei încheierii căsătoriei.

Data depunerii declarației de căsătorie este data transmiterii on-line a declarației. În acest sens cu ocazia programării on-line se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.27 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă.

Pe perioada instituirii stării de urgență nu se acordă dispensele prevăzute la art.24 alin.(2)-(3) și art.27 alin.(2) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

  • OFICIEREA CĂSĂTORIEI

Oficierea căsătoriei se va face cu respectarea strictă a dispozițiilor art. 24 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Cu ocazia oficierii căsătoriei se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.2 alin.(3) din ORDONANŢA MILITARĂ  Nr. 1/2020 din 17 martie 2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările ulterioare, numărul persoanelor  putând fi redus în funcție de suprafața spațiului unde se oficiază căsătoria până la minimul admis de lege ( viitorii soți și 2 martori).

Pentru semnarea actului de căsătorie se va păstra distanța recomandată între ofițerul de stare civilă și viitorii soți/martori.

Se recomandă cetățenilor suspendarea depunerii declarațiilor de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență și a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

 Declararea decesului  pe perioada instituirii stării de urgență

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la declararea decesului pe perioada instituirii stării de urgență sunt următoarele:

  • MODALITATEA DE TRANSMITERE A DOCUMENTELOR
  1. Medicul /persoana desemnată la nivelul Spitalului/unității medicale/serviciului de medicină legală/medicul de familie, care a constatat decesul  pe raza Municipiului Dej, va transmite prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate( e-mail: spcep@dej.ro, fax: 0264-216140), certificatul medical constatator al decesului împreună cu  actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate.
  2. Având în vedere dispozițiile art.33 alin.(1) și (4) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, documentele de referință vor fi transmise cel mai târziu a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, pentru a se înlătura necesitatea aprobării parchetului pentru întocmirea actului de deces.
  3. Ofițerul de stare civilă competent va înregistra decesul și va transmite unității medicale, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate, adeverința de înhumare/incinerare, document care va fi înmânat aparținătorului defunctului. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
  4. Documentele originale privind pe defunct vor fi transmise oficiilor de stare civilă competente, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor poștale.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej demarează astăzi acțiunea de dezinfecție a scărilor de bloc!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej continuă să ia măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului la nivelul municipiului.

În acest sens acțiunea de igienizare și dezinfecție a spațiilor publice din municipiul Dej, demarată în urmă cu două săptămâni, se derulează în continuare prin dezinfecția străzilor și trotuarelor.

De asemenea de astăzi demarează dezinfecția la casa scărilor de la blocurile de locuințe, anterior fiind derulate procedurile privind achiziția materialelor și echipamentelor de dezinfecție.

Primele zone în care se va interveni sunt cartierele Ștefan cel Mare, Vlad Țepeș, 1 mai și blocurile din zona Parcului Mare, urmând să se continue cu toate zonele de blocuri din oraș.

Primăria Municipiului Dej va lua în continuare măsuri în scop preventiv, menite să protejeze populația de riscurile care există în această perioadă.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități, să evite deplasările doar în situațiile în care este absolut necesar.

Reamintim cetățenilor că persoanele vârstnice, persoanele care nu pot părăsi locuința din diferite motive( boli cronice, copii mici sau alte motive întemeiate) care au nevoie de sprijinul Primăriei Municipiului Dej pentru aprovizionarea cu alimente, produse de igienă, medicamente sau alte produse necesare traiului zilnic, pot să apeleze numerele de telefon
0783 101 622 sau 0783 184 480, după următorul program:

  • de luni până vineri între orele 09:00-16:00
  • sâmbăta și duminica între orele 09:00- 13:00.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare