Conectează-te cu noi

Politic

Cum pregătim infrastructura viitorului cu bani europeni

Publicat acum

pe

loading...

România a eșuat până acum să cheltuiască eficient fondurile europene destinate infrastructurii mari. Cele mai eficiente proiecte au fost realizate de administrațiile locale, în timp ce proiectele derulate de Guvern s-au împotmolit, spune președintele PMP Cluj, senatorul Vasile Cristian Lungu, care este și candidat în alegerile pentru Parlamentul European.

„Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție bani, pe care Guvernul nu a știut cum să îi cheltuiască. Acum, reprezentanții coaliției PSD-ALDE-UDMR au lansat concursul tovărășesc de declarații referitoare la absorbția fondurilor europene. Însă nici dacă ar reuși să crească în mod considerabil gradul de absorbție nu am putea spune că e vorba de un succes, pentru că acești oameni nu au viziune. Nu putem construi drumuri sau autostrăzi ca în anii 1950, ci trebuie să gândim autostrăzile viitorului”, spune Vasile Cristian Lungu.

El afirmă că aceste proiecte de infrastructură trebuie gândite în așa fel încât să reprezinte cu adevărat un pas înainte. „Avem nevoie de viziune care să folosească noile tehnologii nepoluante în folosul oamenilor. La Cluj-Napoca, de exemplu, din 2020, dezvoltatorii imobiliari vor fi obligați să amenajeze și stații de încărcare pentru mașinile electrice. Nu este un capăt de lume, pentru că prețul pentru o stație pornește de la doar câteva sute de euro. Noi, atunci când construim autostrăzi, trebuie să amenajăm, pe lângă platformele pentru benzinării, și platforme pentru mașinile electrice, pentru că astfel îi sprijinim pe românii care își vor cumpăra astfel de mașini, dar vom crea și culoare pentru turiștii care vor veni în țara noastră cu astfel de automobile. Specialiștii estimează că, în curând, vor apărea primele mașini electrice noi de 6.000 de euro, iar acest mijloc de transport va deveni tot mai răspândit. În Germania, deja, inginerii proiectează primele autostrăzi electrice. La fel trebuie să facem și noi”, afirmă Vasile Cristian Lungu. Liderul PMP Cluj aduce în discuție și argumentul poluării: în Cluj-Napoca circulă zilnic 200.000 de mașini, iar două treimi dintre ele nu respectă standardele mediu ale Uniunii Europene. Dezvoltarea infrastructurii pentru mașini electrice și eventualele facilități fiscale acordate proprietarilor unor astfel de mașini i-ar putea determina de oameni să opteze pe viitor pentru astfel de mașini.

De asemenea, Vasile Cristian Lungu crede că deja trebuie proiectate drumuri și autostrăzi adaptate pentru mașinile fără șofer. „Aceste mașini sunt deja o realitate în Statele Unite ale Americii și, fie că vrem, fie că nu vrem, peste un deceniu vor fi o realitate și în România. Dacă luăm în calcul ritmul nesatisfăcător în care am construit până acum autostrăzile, probabil că atunci când vom putea circula pe autostradă de la Cluj la București vom putea merge cu aceste mașini fără șofer. Și atunci nu vrem să ne trezim că trebuie să investim din nou pentru a crea infrastructura necesară pentru aceste mașini. Mai bine să investim din timp o singură dată, mai ales că, acum, impactul financiar al acestor tipuri de infrastructuri este unul minim, ar crește prețul proiectului cu mai puțin de 1 la sută. Însă am avea drumuri pregătite pentru viitor, nu pentru trecut”, mai spune senatorul PMP. El a oferit și date strânse de asociațiile patronale ale producătorilor de mașini din Statele Unite ale Americii. În fiecare an, în medie, în Statele Unite ale Americii se produc 5,5 milioane de accidente rutiere pe an, iar 93 la sută dintre ele sunt provocate din culpa oamenilor. Acest argument este unul puternic în favoarea mașinilor fără șofer, spun experții americani. Deja, în Statele Unite ale Americii au fost amenajate tronsoane întregi de drumuri pe care circulă astfel de mașini. Președintele PMP Cluj, Vasile Cristian Lungu, crede că aceste proiecte de viitor trebuie conectate cu alte proiecte, precum amenajarea de platforme logistice și conectarea proiectelor de infrastructură între ele. „Pentru că nu avem viziune, nici până acum nu am reușit să conectăm centura Vâlcele – Apahida cu nodul rutier de la Turda, unde se întâlnesc Autostrada Transilvania cu Autostrada Turda – Sebeș. Și nu vorbim decât de șapte kilometri. Acest mod de a gândi proiectele trebuie să dispară”, a spus senatorul Vasile Cristian Lungu.

„Suntem în Cluj, un oraș al inovării, cu peste 20.000 de specialiști în IT. Acești oameni lucrează cu Internet of Things, Machine Learning și Inteligența Artificială. Ei știu cel mai bine că lucrurile de care vorbim se întâmplă deja. Tehnologia ne transformă viețile, iar noi trebuie să folosim acest lucru în avantajul oamenilor. Autostrăzile și drumurile viitorului vor crea locuri de muncă în România, pentru că deja infrastructura electrică și de senzori de care vorbim poate și chiar este deja produsă pe platformele din Cluj-Napoca sau din Jucu”, a adăugat liderul PMP Cluj.

Politic

Jurnalistul Liviu Alexa, noul președinte interimar al PSD Cluj! Reacția lui Nasra

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Viorica Dăncilă a anunţat că CEx al PSD a decis ca Ionuţ Vulpescu să fie preşedinte interimar al Consiliului Naţional, iar jurnalistul Liviu Alexa să preia interimar şefia filialei PSD Cluj, scrie Mediafax.

Viorica Dăncilă a anunţat că CEx al PSD a decis ca Ionuţ Vulpescu să fie preşedinte interimar al Consiliului Naţional, iar jurnalistul Liviu Alexa să preia interimar şefia filialei PSD Cluj. Premierul a precizat că decizia legată de organizaţia din Cluj vine pe fondul rezultatelor slabe la alegeri.

Un alt subiect pe care l-am abordat a fost cel referitor la Consiliul Naţional unde am nominalizat preşedinte interimar pe Ionuţ Vulpescu. Un alt subiect pe care l-am abordat a fost legat de organizaţiile în teritoriu. Am numit la PSD Cluj un alt preşedinte interimar, pe Liviu Alexa şi sperăm ca la Cluj să fie mult mai bun decât a fost acum”, a declarat Viorica Dăncilă, miercuri seară, la finalul CEx al PSD, conform sursei citate.

În această seară, doamna Viorica Dăncilă a propus schimbarea președintelui interimar al PSD Cluj fără alegeri libere și fără vreun motiv real, ci dintr-un considerent pur subiectiv. Cei mai mulți colegi au votat această propunere. Nu toți 🙂 Le mulțumesc colegilor din PSD Cluj pentru buna colaborare din ultimii trei ani, de la fiecare am învățat câte ceva! Despre greșeli mari, făcute de „lideri” vremelnici și nepricepuți vom mai vorbi”, a scris aseară, pe Facebook, fostul lider interimar al PSD Cluj, deputatul Horia Nasra.

Vulpescu, în vârstă de 43 de ani, a fost propus ministru al Culturii, în 2017. Social-democratul va ocupa interimar funcţia de preşedinte al CN.

Pe 16 decembrie 2018 Mihai Fifor fusese ales preşedinte al Consiliului Naţional. Acesta a renunţat la funcţie după ce a fost ales secretar general al partidului.

Continuă să citești

Politic

Un deputat cere ca avioanele să nu mai zboare peste Cluj-Napoca. Ce îl nemulţumeşte pe parlamentar

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marţi, că a cerut ministrului Transporturilor şi ROMATSA ca avioanele să nu mai zboare peste oraşul Cluj-Napoca deoarece deranjul fonic şi poluarea cu kerosen afectează zeci de mii de locuitori, unii fiind nevoiţi să se trezească la ora 6 dimineaţa, din cauza zgomotului, potrivit Mediafax.

Deputatul Adrian Dohotaru a declarat, marţi, pentru sursa citată, că zeci de mii de clujeni au sănătatea afectată de zborurile avioanelor care trec pe deasupra oraşului şi din acest motiv a cerut ROMATSA, care se află în subordinea Ministerului Transporturilor, să schimbe culoarul de zbor.

Am făcut această adresă, până la urmă, şi la presiunea a sute de clujeni, pentru că s-a făcut şi un sondaj pe un grup local de Facebook şi erau sute de clujeni care au declarat că sunt deranjaţi. Deranjul fonic şi poluarea cu kerosen afectează câteva zeci de mii de locuitori. Aeroportul este poziţionat în aşa fel, şi culoarele de zbor, încât străbat tot oraşul, iar bineînţeles, cartierele de lângă aeroport sunt cele mai afectate”, a spus deputatul Dohotaru.

El a precizat că a transmis cererea Ministerului Transporturilor şi doreşte ca, împreună cu grupul de clujeni, să se întâlnească şi să discute cu autorităţile despre modificarea culoarului de zbor.

Am transmis solicitarea şi sunt alături şi de un grup de clujeni care au propus conducerii aeroportului ca, alături de reprezentanţi ROMATSA, să ne întâlnim şi să discutăm chestiunea aceasta, a culoarului de zbor”, a mai declarat parlamentarul.

Deputatul Adran Dohotaru a postat şi pe pagina sa de Facebook un text în care prezintă motivele pentru care a cerut ca ROMATSA să schimbe culoarul de zbor astfel încât să ocolească oraşul.

El consideră că zgomotul generat de zborurile de zi şi noapte conduce la scăderea calităţii vieţii, la tulburări psihice şi medicale.

Clujul nu e un câmp de cartofi ca să-l survoleze avioanele zi-noapte, între 400 şi 500 de zboruri săptămânal! Zborurile de noapte depăşesc considerabil limita legală de 40 de decibeli şi ne afectează somnul, care conduce la rândul său la stres, probleme de concentrare, iritare, scădere a performanţei şi productivităţii la muncă”, a scris deputatul pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, Adrian Dohotaru scrie că cei mai prejudiciaţi sunt locuitorii din cartierele aflate în apropierea aeroportului, dar zgomotul se aude şi în cealaltă parte a oraşului.

Clujenii cei mai prejudiciaţi sunt cei din Someşeni, cartierul Între Lacuri, Mărăşti şi Gheorgheni, dar chiar şi eu, care locuiesc în Mănăştur, în celălalt capăt al oraşului, aud din pat, la 6 dimineaţa avioanele cum decolează şi aterizează. Îmi închipui cât de dificil trebuie să fie pentru clujenii din estul oraşului. Şi nu trebuie să îmi închipui, mai multe cunoştinţe s-au plâns în mod repetat de poluarea fonică, dar şi cu kerosen. Le dau dreptate! Cum sunt iniţiator al unei campanii pentru realizarea celui mai mare spaţiu verde public din Cluj, Parcul Est, al doilea parc natural urban după Delta Văcăreşti, nu rareori mi s-a întâmplat ca la tururile ghidate să urlăm ca să ne auzim între noi când se apropie avioanele”, a mai scris deputatul.

Nu în ultimul rând, parlamentarul atrage atenţia că cele mai multe accidente au loc la decolare şi aterizare şi „e doar o chestiune de timp până când se va produce prima defecţiune a unui avion deasupra oraşului”.

Continuă să citești

Politic

Senatorul Vasile-Cristian Lungu: „Vaccinarea NU este obligatorie în România!”

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Înainte de începerea noului an școlar, Ministerul Sănătății în colaborare cu Ministerul Educației Naționale au transmis o circulară cu directive clare despre înscrierea copiilor în colectivitate, către toate inspectoratele județene școlare. Circulara respectivă a creat o controversă în rândul părinților și ONG-urilor, iar acum a fost adusă în atenția parlamentarilor.

Senatorul Vasile-Cristian Lungu a adresat în ședința Senatului de luni o interpelare cerând lămuriri asupra circularei care încurajează vaccinarea copiilor și condiționează înscrierea acestora în școli.

În circulara semnată de către Ministerul Sănătății, inspectoratele județene școlare sunt obligate să țină cont de Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1955/1995, art. 2: „În unitățile pentru ocrotirea, educarea și instruirea copiilor și tinerilor, publice sau private, se vor primi numai copii și tinerii care prezintă documente medicale, care atestă starea lor de sănătate și efectuarea imunizărilor profilactice obligatorii.” Ceea ce înseamnă, din punctul de vedere al Ministerului Sănătății că acei copii care nu prezintă dovada de vaccinare nu vor fi admiși în școli.

Acest ordin contravine, însă art. 32 din Constituția României care prevede că dreptul la învățătură este asigurat, deci nicio persoană nu poate fi condiționată să-și exercite acest drept. România a deținut anul acesta președinția Consiliului Uniunii Europene, dar intern, miniștrii români dau circulare care se bat cap în cap cu „biblia” Europei, (Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, art. 14, alin. 1: orice persoană are dreptul la educație, precum și la accesul la formare profesională și formare continuă).

„Circulara transmisă către inspectoratele școlare promovează obligativitatea vaccinării ceea ce nu există în România în acest moment. M-am opus și în trecut proiectului de lege conform căruia vaccinarea să fie decisă de către stat și nu de către părinți și cred că este o greșeală enormă. Statul are dreptul să faciliteze, să informeze și să monitorizeze, nicidecum să oblige sau să intervină peste rolul părinților în buna creștere a copiilor. Libertatea individului trebuie să prevaleze peste orice măsura de coerciție impusă de stat, mai ales când vine vorba de acceptarea unui tratament medical cu efecte secundare, așa cum este vaccinarea”, declară senatorul Vasile-Cristian Lungu, președinte PMP Cluj.

În interpelarea transmisă, senatorul Cristian Lungu cere celor două Ministere un răspuns concret care să nu creeze panică în rândul părinților, iar în cazul în care se refuză acceptarea unui copil în instituțiile de învățământ, să menționeze ce sancțiuni există pentru personalul din instituțiile de învățământ care comite asemenea abuzuri împotriva elevilor.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare