Conectează-te cu noi

Administraţie

DEJ | Morar Costan reacționează la atacurile opoziției referitoare la construirea Parcului Industrial TETAROM VII la Dej

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

După ce Dej24.ro a anunțat ieri că un amendament adus bugetului pe 2020 – care prevedea ridicarea unui parc industrial în Dej – a fost respins de aleșii locali (Detalii AICI!), primarul Morar Costan a reacționat prin intermediul unui comunicat.

Edilul spune că nu este de acord ca din banii dejenilor să se cumpere teren pentru a-l oferi către TETAROM, companie al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Cluj, pentru a construi un parc industrial pe care ulterior să îl și administreze Consiliul Județean.

Nu m-am opus niciodată construcției de parcuri industriale la Dej. Dar nu sunt de acord însă ca din banii dejenilor să cumpărăm teren pentru a-l oferi către TETAROM, companie al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Cluj pentru a construi un parc industrial pe care ulterior să îl și administreze. Consiliul Județean poate să vină să cumpere teren și să construiască un parc industrial, dar nu din bani alocați de la bugetul local”, a spus primarul Morar Costan.

Așa cum am mai afirmat și cu alte ocazii, ultima dată chiar în ședința de Consiliul Local de ieri, dezvoltarea unei comunități este în strânsă legătură cu dezvoltarea economică a acesteia, iar Dejul este atractiv din punct de vedere economic pentru investitori, dovadă fiind dezvoltarea celor două parcuri industriale de pe Platforma industrială sud și a întregii zone unde în prezent lucrează peste 4 500 de angajați”, este de părere edilul Dejului.

Costan vrea să revigoreze Platforma Nord, drept urmare a considerat oportună preluarea a 13 hectare de teren de pe fosta platformă IFA, unde în trecut au muncit mii de dejeni.

Am considerat oportună preluarea de către Primăria Dej a terenului de 13 hectare de pe fosta platformă IFA, cu scopul de a revigora o parte din Platforma Nord. Proiectul „Decontaminare sit istoric Cesom” este un proiect european prin care vrem să revitalizăm o zonă simbol a municipiului Dej în care au muncit mii de dejeni. Studiul de fezabilitate pe care l-am demarat în urmă cu un an de zile este finalizat iar în perioada următoare se vor supune aprobării indicatorii tehnico-economici, proiectul urmând să parcurgă pașii legali în vederea implementării. Acesta este principalul obiectiv pe care îl avem în vedere prin proiectul „Decontaminare sit istoric Cesom”. Astfel putem oferi investitorilor posibilitatea de a se dezvolta iar zona această să fie în administrarea directă a Primăriei Municipiului Dej pentru a aduce venituri la bugetul local al Dejului”, a mai spus Morar Costan.

Primarul Dejului mai afirmă că municipalitatea are în plan depunerea de noi proiecte pe fonduri europene pentru extinerea Platformei Industriale Sud.

În paralel cu finalizarea proiectului „Decontaminare sit istoric Cesom” avem în plan să depunem noi proiecte europene în vederea extinderii Platformei industriale sud, însă până atunci prioritatea noastră este să finalizăm proiectul depus pentru care Primăria Municipiului Dej va trebui să suporte cofinanțarea”, a mai afirmat edilul Dejului.

Tetarom există de 19 ani! De ce a venit propunerea tocmai acum în prag de campanie electorală?

Este ciudat să vină cineva acum în prag de campanie cu astfel de idei și să spună că nu vreau dezvoltarea unui parc industrial. Scopul este de a transforma totul politic. De ce a venit această propunere tocmai acum în condițiile în care TETAROM există din 2001, adică de 19 ani? Până acum Dejul nu a fost atractiv pentru TETAROM sau în acest moment este un exercițiu de imagine, în condițiile în care proiecte TETAROM care încă nu au fost finalizate?”, a conchis Morar Costan.

Administraţie

Dej | Tunel de dezinfecție pe Dealul Florilor – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Municipiului Dej a amplasat astăzi un tunel de dezinfecție în zona Policlinicii de pe Dealul Florilor, ca o măsură suplimentară pentru limitarea răspândirii COVID-19 la nivelul comunității.

Tunelul este prevăzut cu sistem de dispersie substanțe dezinfectante, în cursul zilei de astăzi au fost efectuate probe, iar începând de mâine, 3 aprilie, ora 9:00, va fi funcțional.

Primăria Municipiului Dej va amplasa în următoarea perioadă astfel de tuneluri și în alte zone ale municipiului, în paralel cu acțiunile de dezinfecție la blocuri, străzi și trotuare.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități și să evite deplasările cu excepția situațiilor în care este absolut necesar.

Continuă să citești

Administraţie

Dej | Noi reglementări privind căsătoria și declararea decesului pe perioada stării de urgență

Publicat acum

pe

loading...

Comunicat Primăria Municipiului Dej:

Depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență  

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență, sunt următoarele:

  •  DEPUNEREA DECLARAȚIEI DE CĂSĂTORIE

Declarațiile de căsătorie însoțite de documentele prevăzute de lege se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Dej, la adresa spcep@dej.ro, ca urmare a programării on-line a datei și orei încheierii căsătoriei.

Data depunerii declarației de căsătorie este data transmiterii on-line a declarației. În acest sens cu ocazia programării on-line se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.27 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă.

Pe perioada instituirii stării de urgență nu se acordă dispensele prevăzute la art.24 alin.(2)-(3) și art.27 alin.(2) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

  • OFICIEREA CĂSĂTORIEI

Oficierea căsătoriei se va face cu respectarea strictă a dispozițiilor art. 24 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Cu ocazia oficierii căsătoriei se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.2 alin.(3) din ORDONANŢA MILITARĂ  Nr. 1/2020 din 17 martie 2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările ulterioare, numărul persoanelor  putând fi redus în funcție de suprafața spațiului unde se oficiază căsătoria până la minimul admis de lege ( viitorii soți și 2 martori).

Pentru semnarea actului de căsătorie se va păstra distanța recomandată între ofițerul de stare civilă și viitorii soți/martori.

Se recomandă cetățenilor suspendarea depunerii declarațiilor de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență și a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

 Declararea decesului  pe perioada instituirii stării de urgență

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la declararea decesului pe perioada instituirii stării de urgență sunt următoarele:

  • MODALITATEA DE TRANSMITERE A DOCUMENTELOR
  1. Medicul /persoana desemnată la nivelul Spitalului/unității medicale/serviciului de medicină legală/medicul de familie, care a constatat decesul  pe raza Municipiului Dej, va transmite prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate( e-mail: spcep@dej.ro, fax: 0264-216140), certificatul medical constatator al decesului împreună cu  actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate.
  2. Având în vedere dispozițiile art.33 alin.(1) și (4) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, documentele de referință vor fi transmise cel mai târziu a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, pentru a se înlătura necesitatea aprobării parchetului pentru întocmirea actului de deces.
  3. Ofițerul de stare civilă competent va înregistra decesul și va transmite unității medicale, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate, adeverința de înhumare/incinerare, document care va fi înmânat aparținătorului defunctului. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
  4. Documentele originale privind pe defunct vor fi transmise oficiilor de stare civilă competente, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor poștale.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej demarează astăzi acțiunea de dezinfecție a scărilor de bloc!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej continuă să ia măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului la nivelul municipiului.

În acest sens acțiunea de igienizare și dezinfecție a spațiilor publice din municipiul Dej, demarată în urmă cu două săptămâni, se derulează în continuare prin dezinfecția străzilor și trotuarelor.

De asemenea de astăzi demarează dezinfecția la casa scărilor de la blocurile de locuințe, anterior fiind derulate procedurile privind achiziția materialelor și echipamentelor de dezinfecție.

Primele zone în care se va interveni sunt cartierele Ștefan cel Mare, Vlad Țepeș, 1 mai și blocurile din zona Parcului Mare, urmând să se continue cu toate zonele de blocuri din oraș.

Primăria Municipiului Dej va lua în continuare măsuri în scop preventiv, menite să protejeze populația de riscurile care există în această perioadă.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități, să evite deplasările doar în situațiile în care este absolut necesar.

Reamintim cetățenilor că persoanele vârstnice, persoanele care nu pot părăsi locuința din diferite motive( boli cronice, copii mici sau alte motive întemeiate) care au nevoie de sprijinul Primăriei Municipiului Dej pentru aprovizionarea cu alimente, produse de igienă, medicamente sau alte produse necesare traiului zilnic, pot să apeleze numerele de telefon
0783 101 622 sau 0783 184 480, după următorul program:

  • de luni până vineri între orele 09:00-16:00
  • sâmbăta și duminica între orele 09:00- 13:00.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare