Conectează-te cu noi

Naţional

A fost lansată o linie telefonică specială unde pacienţii şi medicii pot reclama corupţia din spitale

Publicat acum

pe

medic doctor

Ministrul Sănătăţii a anunţat, vineri, lansarea unei linii de telefon speciale, la care pacienţii, medicii sau martorii unor fapte de corupţie dintr-o unitate medicală sau farmacie pot semnala încălcarea legii, dispeceratul TelVerde fiind administrat de Direcţia Generală Anticorupţie (DGA), potrivit Mediafax.

De asemenea, Voiculescu a anunţat că, de săptămâna viitoare, noul formular de chestionare a pacienţilor, prin care aceştia vor putea să spună cât de satisfăcuţi au fost de actul medical şi de modul în care au fost trataţi într-o unitate medicală, va fi implementat la nivel naţional.

Proiectul pilot a fost deja implementat în cinci spitale din ţară. De asemenea, săptămâna viitoare vom avea ordinul de ministru în Monitorul Oficial şi va fi implementat în toate spitalele. Sistemul informatic de la Casa Naţională de Sănătate a fost deja ajustat, aşa încât fiecărui pacient o să i se ceară numărul de telefon, să nu se sperie nimeni, iar la ieşirea din spital, cam jumătate dintre pacienţi, în mod aleatoriu, li se va solicita un feed-back„, a declarat Vlad Voiculescu.

Ministrul Sănătăţii a mai adăugat că, prin noua metodă de chestionare a satisfacţiei, pacienţii vor putea răspunde de acasă, prin telefon sau email, nu în prezenţa medicului aşa cum se făcea până acum. Mai exact, pacienţii vor primi prin sms nouă întrebări, printre care şi cea referitoare la condiţionarea actului medical de oferirea unor foloase necuvenite.

Întrebările sunt relativ scurte şi relativ simple. Dacă actul medical a fost condiţionat de primirea unor sume de bani, atunci pacientul este întrebat dacă vrea să ofere detalii suplimentare şi va exista un contact în acesta şi Direcţia Generală Anticorupţie„, a explicat ministrul.

Vlad Voiculescu a mai precizat că satisfacţia pacienţilor, conform vechilor formulare de feed-back, era de peste 98%, o cifră deloc credibilă. Iar chestionarul pilot derulat în cele cinci untăţi medicale a confirmat că satisfacţia pacientului este scăzută. Ministrul Sănătăţii a mai adăugat că cei care răspund la întrebările din chestionar vor rămâne anonimi, dar rezultatele sondajelor vor fi făcute publice, astfel încât toţi pacienţii să ştie ce grad de confort şi satisfacţie medicală oferă fiecare unitate medicală.

După publicarea în Monitorul Oficial a Ordinuluui de implementare a noului chestionar, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) va începe să trimită pacienţilor, prin SMS, cele nouă întrebări prin care aceştia îşi vor putea exprima gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care a beneficiat. Mai exact, acesta va fi întrebat „Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?”, „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?”, „Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?”, „A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?”, „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?”, „Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?”, „Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze în acest spital?”, „Starea ta de sănătate este mai bună după externare?”, „Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?”. La aceste întrebări se va putea răspunde cu Da sau Nu şi cu note cuprinse între 1 şi 4.

Astăzi lansăm linia verde anti-corupţie, în parteneriat cu Ministerul de Interne, mai exact cu Direcţia Generală Anticorupţie, cu Parchetul de pe lângă ÎnaltaCurte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţia Naţională Anticorupţie. Orice român va putea sesiza telefonic cazuri de corupţie din sistemul sanitar, de la cazuri de condiţionare a serviciului medical, până la concursuri de angajare trucate sau achiziţii trucate. Dispeceratul va fi administrat de Direcţia Generală Anticorupţie şi vor primi, de asemenea, sesizările pacienţilor primite prin noul mecanism de măsurare a satisfacţiei pacienţilor. Totodată, Gov IT hub lucrează la un portal de sesizări unde personalul medical şi pacienţii vor putea raporta, anonim, neregului din sistem„, a declarat ministrul Sănătăţii.

Numărul de telefon la care cetăţenii vor putea reclama cazurile de corupţie este 0800.806.806, apelul fiind gratuit în orice reţea.

În fiecare săptămână, de când sunt ministru al Sănătăţii, am semnat trimiterea unui dosar de posibilă corupţie către parchet, DNA, sau alte instituţii de anchetă. Am descoperit un sistem sufocat de grupuri de interese, o pânză de păianjen care sufocă ţara, iar din loc în loc, pe pânză, pândesc păianjeni feudali care fac din viaţa pacienţilor şi sănătatea acestora o afacere. Pentru a face curăţenie în sistem, noi am aprins lumina prin transparentizarea la toate nivelurile. La DNA sunt peste 150 de dosare de corupţie, dar nu ne putem baza doar pe procurori să ne rezolve problemele. De aceea, ne bazăm pe pacienţi şi pe personalul medical să ne ajute să ţinem lumina aprinsă şi să semnaleze cazurile de corupţie„, a mai spus Vlad Voiculescu.

În afară de TelVerde, cetăţenii mai pot reclama cazurile de corupţie din sistemul medical şi direct la Ministerul Sănătăţii, prin email la adresa presa@ms.ro, sau printr-o sesizare scrisă depusă la sediul instituţiei sau transmisă prin poştă.

 

Sursa – Mediafax.ro

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER