Conectează-te cu noi

Administraţie

Municipiul Dej FĂRĂ APĂ – Ce s-a întâmplat? Compania de Apă Someș, CORIGENTĂ!

Publicat acum

pe

loading...

Mii de dejeni nu au la această oră apă și nimeni de la Compania de Apă Someș nu s-a sinchisit să anunțe ce s-a întâmplat și când va ajunge apa, din nou, în casele oamenilor.

Începem cu patru idei preluate de pe site-ul Companiei de Apă Someș:

1. ”Compania de Apă Someș S.A. Cluj aduce la cunoștință consumatorilor că astăzi, 6 decembrie 2017, începând cu ora 9:00, presiunea va fi scăzută în intalațiile de furnizare a apei potabile ca urmare a efectuării unor lucrări la rețeaua de alimentare, lucrări pentru care nu se pot asigura modalități alternative de alimentare. Consumatorii afectați sunt cei situați în municipiul Dej și în localitățile Cășeiu, Câțcău, Cuzdrioara, Vad și Gâlgău”, a fost anunțul companiei, publicat azi-dimineață pe site-ul lor. Presiunea scăzută era anunțată în intervalul orar 9-15.

… Numai că în Dej nu a fost vorba de ”presiune scăzută”, ci apa a fost ÎNTRERUPTĂ efectiv. Mii de dejeni au rămas fără apă în robinete, încă de azi-dimineață, iar aceasta nu a revenit nici acum, la ora redactării articolului (18:35). Ne întrebăm: de ce nu s-a anunțat din timp în presă, măcar de ieri?

Totuși, un anunț cu numărul de înregistrare 2267/06.12.2017, semnat de Ovidiu Oargă (directorul sucursalei din Dej) a ajuns la primării și a fost postat pe Facebook, pe o pagină cu DOAR 852 like-uri (astăzi au anunțat că o să fie presiune scăzută… astăzi).

2. ”În vederea remedierii evenimentelor accidentale (avarii) la rețeaua de alimentare cu apă, care nu pot fi prevăzute, Compania de Apă SOMEŞ anunță de regulă întreruperea furnizării serviciului în fiecare dimineață la posturile locale radio-Tv”

… ”De regulă”, da, numai că nici asta nu s-a întâmplat. Am contactat un post de radio local din Dej să vedem dacă cineva de la companie i-a informat despre întrerupere/ lucrările desfășurate, iar răspunsul a fost negativ. 

3. ”Lucrările programate se anunță cu cel puțin 24 de ore înainte și prin presă”

… Publicația noastră – spre exemplu – nu a fost anunțată de aceste lucrări. Și nici alte ziare locale, din câte știm. Nici acum și nici cu alte ocazii, deși avem o pagină denumită CONTACT unde este specificată adresa noastră de e-mail.

4. ”Rugăm Clienții Companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată”

… Și cum se pot lua măsuri de stocare a apei dacă se anunță (târziu, oricum) DOAR pe site-ul companiei? Sau dejenii ar trebui să acceseze zilnic site-ul companiei?!

Ce s-a întâmplat de fapt și de ce s-a întrerupt furnizarea apei? Am încercat să aflăm detalii de la Compania de Apă, însă fără succes până la ora publicării materialului. Câteva informații am reușit să aflăm, totuși, de la primarul Morar Costan. ”Există avarii la racordul prin care s-a cuplat localitatea Nima la magistrală. Țin legătura în permanență cu reprezentanții Companiei de Apă Someș. La ora aceasta se lucrează și sper să se rezolve cât mai repede problema”, a declarat edilul pentru Dej24.ro.

ACTUALIZARE miercuri, ora 19:00 | PRIMA EXPLICAȚIE OFICIALĂ: ”S-a făcut cuplarea localității Nima la conducta magistrală, care este de la Gherla la Dej. S-a făcut cuplarea ieri, însă aseară a cedat o piesă de legătură. După ce am repus-o în funcțiune, la câteva ore a cedat din nou. Astăzi toată ziua s-a lucrat la ea, iar la ora 15 s-a dat drumul la apă. La ora 16:30 a cedat din nou piesa respectiva. Acum se află la fața locului echipe de la Compania de Apă Cluj și de la Sucursala Dej pentru a spriji echipa Boccardo (n.r. – firma care a executat rețeaua de alimentare cu apă și a făcut cuplarea în Nima) în vederea remedierii avariei”, a declarat pentru Dej24.ro Jorgeta Mihăeștean, șef Serviciu Tehnic Compania de Apă Someș – Sucursala Dej.

Totuși, aceasta ne-a asigurat că angajații nu vor pleca acasă până când problema nu va fi rezolvată, iar apa va ajunge, din nou, în casele oamenilor.

ACTUALIZARE miercuri, ora 20:00 | ANUNȚ COMPANIA DE APĂ SOMEȘ: ”Este vorba despre lucrări de cuplare care au avut loc pe rețeaua de alimentare cu apă, la ieșirea din municipiul Gherla. Aceste lucrări au fost executate de firme contractate de către Compania de Apă Someș S.A. prin proceduri de atribuire. Aceste cuplări nu au rezistat, ceea ce a dus la această situație neplăcută. Compania de Apă Someș S.A. a mobilizat în aceste momente echipe proprii care încearcă să remedieze această problemă și sperăm ca până mâine dimineață să reușească. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au scris pe Facebook reprezentanții companiei.

Oamenii sunt disperați și își varsă amarul pe rețelele de socializare: ”Să le fie rușine!”, ”Românie, te iubesc! E plină țara de profesioniști!”, ”Dacă au știut că se ia apa, de ce nu au anunțat populația?”, ”Care ora 15? Care presiune scăzută? Apă nu este deloc!”, ”Compania de Apă, bătaie de joc ce a făcut!”, ”Era greu să ne anunțe de ieri sau chiar de câteva zile?”, ”Ăștia tot de sărbători fac minuni de-astea”, ”Nu putem sta fără apă, mai ales că nu am fost anunțați”, ”Ne-au făcut cadou de moș! Nu anunță, dar factura știu s-o aducă”, ”Vă rugăm frumos să ne dați apă că avem nevoie” – sunt doar câteva dintre mesajele postate pe pagina de facebook Dej24.ro.

ACTUALIZARE miercuri, ora 21:00 | În cel mai fericit caz, Dejul poate avea apă în jurul orei 2, la noapte! | ”Racordul vechi va fi înlocuit cu unul nou. În aproximativ două ore va fi amplasat, încă două ore durează alimentarea cu apă a conductelor (toată rețeaua), deci în jurul orei 2 – dacă totul decurge ok și nu sunt probleme – Dejul poate avea apă”, a declarat pentru Dej24.ro primarul Morar Costan, cel care se află la fața locului și este în permanentă legătură cu reprezentanții companiei. Edilul ne-a mai spus că Spitalul Municipal Dej are rezervă de apă și nu ar trebui să fie probleme până dimineață.

ACTUALIZARE miercuri, ora 21:12 | Sute de dejeni ”au luat cu asalt” supermarket-urile și magazinele din oraș pentru a achiziționa apă (pentru băut, uz casnic sau toaletă). Alții au pus mâna pe bidoane și pe sticle și s-au deplasat la izvoarele din zonă pentru ”provizii”.

ACTUALIZARE joi, 7 decembrie, ora 09:00: | „Urmare a unor dificultăți neprevazute în executarea lucrărilor de cuplare a unor rețele noi la rețeaua existentă, lucrări executate de firma Boccardo în zona Bunești-Nima, Compania de Apă SOMEȘ S.A. anunță, cu regret, că întreruperea neașteptată a furnizării apei în unele zone din municipiul Dej și localități periferice, se prelungește.

În prezent, personalul Companiei de Apă SOMEȘ S.A. de la sediul central și Sucursala Dej acordă asistența constructorului în găsirea unei soluții tehnice care să permită reluarea furnizării normale a apei în zonele afectate, în cursul zilei de azi, 7 decembrie”, precizează reprezentanții companiei .

Știre în curs de actualizare… Revenim cu detalii în cel mai scurt timp așa că rămâi pe această pagină!

Administraţie

Birocrație redusă la Primăria Dej, pe bani europeni!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Administrația dejeană a demarat implementarea proiectului „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației la nivelul Municipiului DEJ” cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Scopul proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Municipiului Dej, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni.

Rezultate:

  • Arhivare electronică, captură documente, fluxuri de lucru cu documente, registratură electronică și management arhivă fizică de documente, portal web, platformă integrată;
  • Retro-digitalizarea unui număr de cca. 20.000 dosare;
  • Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului pentru aplicarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului.
  • Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local.

Valoarea totală a proiectului este de 2.309.136 lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă este de 98% din valoarea eligibilă a proiectului iar cofinanțarea eligibilă a Municipiului Dej este în valoare de 46 182,72 lei.

Continuă să citești

Administraţie

Solutii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei la nivelul Municipiului DEJ

Publicat acum

pe

loading...

Municipiul Dej in calitate de beneficiar, implementeaza proiectul ”Solutii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei la nivelul Municipiului DEJ”, cod MySMIS 129268, cod SIPOCA 655, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020.

Scopul proiectului consta in consolidarea capacitatii institutionale si eficientizarea activitatii la nivelul Municipiului DEJ, prin simplificarea procedurilor administrative Si reducerea birocratiei pentru cet&teni.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: implementarea unor masuri de simplificare pentru cetateni, in corespondenta cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor din perspectiva front-office, dar si back- office, retro-digitalizarea unui numar de aproximativ 20.000 dosare aflate in arhiva clasicA Si cu valoare operationala si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor personalului din cadrul Municipiului DEJ, in vederea sprijinirii masurilor vizate de proiect.

Rezultate asteptate in urma derularii proiectului sunt: proceduri simplificate pentru reducerea birocratiei pentru cetateni la nivel local; platforma integrata (portal web, arhivare electronica, captura documente, fluxuri de UGH cu documente, registratura electronica Si dosare; cunostinte si abilitati ale personalului; instruirea a 50 de persoane din cadrul grupului tinta, in ceea ce ‘priveste utilizarea solutiilor informatice implementate in cadrul proiectului.

Valoarea totala a proiectului este de 2.309.136 lei. Valoarea eligibila nerambursabila, respectiv 98% din valoarea eligibila a proiectului este de 2 262 953,28 lei din care valoare eligibila nerambursabila din FSE- 1 962 765,6 lei, valoare nerambursabila din bugetul national- 300 187, 68 lei, iar cofinantarea eligibila a Municipiului Dej este in valoare de 46 182,72 lei.

Data de incepere a proiectului este 18.06.2019. Perioada de implementare este de 19 luni, respectiv 18.01.2021.

Continuă să citești

Administraţie

13 august – Ziua Informării Preventive | MĂSURI și REGULI de protecție – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Cu ocazia Zilei Informării Preventive stabilită pentru data 13 august, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență transmite către populație un set de măsuri și reguli de protecție în caz de furtuni, caniculă, incendii sau inundații.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a stabilit ca, începând cu anul 2011, fiecare dată de 13 ce pică marţea, să fie declarată „ZIUA INFORMĂRII PREVENTIVE”.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ANUNȚ

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare