Conectează-te cu noi

Administraţie

Municipiul Dej FĂRĂ APĂ – Ce s-a întâmplat? Compania de Apă Someș, CORIGENTĂ!

Publicat acum

pe

loading...

Mii de dejeni nu au la această oră apă și nimeni de la Compania de Apă Someș nu s-a sinchisit să anunțe ce s-a întâmplat și când va ajunge apa, din nou, în casele oamenilor.

Începem cu patru idei preluate de pe site-ul Companiei de Apă Someș:

1. ”Compania de Apă Someș S.A. Cluj aduce la cunoștință consumatorilor că astăzi, 6 decembrie 2017, începând cu ora 9:00, presiunea va fi scăzută în intalațiile de furnizare a apei potabile ca urmare a efectuării unor lucrări la rețeaua de alimentare, lucrări pentru care nu se pot asigura modalități alternative de alimentare. Consumatorii afectați sunt cei situați în municipiul Dej și în localitățile Cășeiu, Câțcău, Cuzdrioara, Vad și Gâlgău”, a fost anunțul companiei, publicat azi-dimineață pe site-ul lor. Presiunea scăzută era anunțată în intervalul orar 9-15.

… Numai că în Dej nu a fost vorba de ”presiune scăzută”, ci apa a fost ÎNTRERUPTĂ efectiv. Mii de dejeni au rămas fără apă în robinete, încă de azi-dimineață, iar aceasta nu a revenit nici acum, la ora redactării articolului (18:35). Ne întrebăm: de ce nu s-a anunțat din timp în presă, măcar de ieri?

Totuși, un anunț cu numărul de înregistrare 2267/06.12.2017, semnat de Ovidiu Oargă (directorul sucursalei din Dej) a ajuns la primării și a fost postat pe Facebook, pe o pagină cu DOAR 852 like-uri (astăzi au anunțat că o să fie presiune scăzută… astăzi).

2. ”În vederea remedierii evenimentelor accidentale (avarii) la rețeaua de alimentare cu apă, care nu pot fi prevăzute, Compania de Apă SOMEŞ anunță de regulă întreruperea furnizării serviciului în fiecare dimineață la posturile locale radio-Tv”

… ”De regulă”, da, numai că nici asta nu s-a întâmplat. Am contactat un post de radio local din Dej să vedem dacă cineva de la companie i-a informat despre întrerupere/ lucrările desfășurate, iar răspunsul a fost negativ. 

3. ”Lucrările programate se anunță cu cel puțin 24 de ore înainte și prin presă”

… Publicația noastră – spre exemplu – nu a fost anunțată de aceste lucrări. Și nici alte ziare locale, din câte știm. Nici acum și nici cu alte ocazii, deși avem o pagină denumită CONTACT unde este specificată adresa noastră de e-mail.

4. ”Rugăm Clienții Companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată”

… Și cum se pot lua măsuri de stocare a apei dacă se anunță (târziu, oricum) DOAR pe site-ul companiei? Sau dejenii ar trebui să acceseze zilnic site-ul companiei?!

Ce s-a întâmplat de fapt și de ce s-a întrerupt furnizarea apei? Am încercat să aflăm detalii de la Compania de Apă, însă fără succes până la ora publicării materialului. Câteva informații am reușit să aflăm, totuși, de la primarul Morar Costan. ”Există avarii la racordul prin care s-a cuplat localitatea Nima la magistrală. Țin legătura în permanență cu reprezentanții Companiei de Apă Someș. La ora aceasta se lucrează și sper să se rezolve cât mai repede problema”, a declarat edilul pentru Dej24.ro.

ACTUALIZARE miercuri, ora 19:00 | PRIMA EXPLICAȚIE OFICIALĂ: ”S-a făcut cuplarea localității Nima la conducta magistrală, care este de la Gherla la Dej. S-a făcut cuplarea ieri, însă aseară a cedat o piesă de legătură. După ce am repus-o în funcțiune, la câteva ore a cedat din nou. Astăzi toată ziua s-a lucrat la ea, iar la ora 15 s-a dat drumul la apă. La ora 16:30 a cedat din nou piesa respectiva. Acum se află la fața locului echipe de la Compania de Apă Cluj și de la Sucursala Dej pentru a spriji echipa Boccardo (n.r. – firma care a executat rețeaua de alimentare cu apă și a făcut cuplarea în Nima) în vederea remedierii avariei”, a declarat pentru Dej24.ro Jorgeta Mihăeștean, șef Serviciu Tehnic Compania de Apă Someș – Sucursala Dej.

Totuși, aceasta ne-a asigurat că angajații nu vor pleca acasă până când problema nu va fi rezolvată, iar apa va ajunge, din nou, în casele oamenilor.

ACTUALIZARE miercuri, ora 20:00 | ANUNȚ COMPANIA DE APĂ SOMEȘ: ”Este vorba despre lucrări de cuplare care au avut loc pe rețeaua de alimentare cu apă, la ieșirea din municipiul Gherla. Aceste lucrări au fost executate de firme contractate de către Compania de Apă Someș S.A. prin proceduri de atribuire. Aceste cuplări nu au rezistat, ceea ce a dus la această situație neplăcută. Compania de Apă Someș S.A. a mobilizat în aceste momente echipe proprii care încearcă să remedieze această problemă și sperăm ca până mâine dimineață să reușească. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au scris pe Facebook reprezentanții companiei.

Oamenii sunt disperați și își varsă amarul pe rețelele de socializare: ”Să le fie rușine!”, ”Românie, te iubesc! E plină țara de profesioniști!”, ”Dacă au știut că se ia apa, de ce nu au anunțat populația?”, ”Care ora 15? Care presiune scăzută? Apă nu este deloc!”, ”Compania de Apă, bătaie de joc ce a făcut!”, ”Era greu să ne anunțe de ieri sau chiar de câteva zile?”, ”Ăștia tot de sărbători fac minuni de-astea”, ”Nu putem sta fără apă, mai ales că nu am fost anunțați”, ”Ne-au făcut cadou de moș! Nu anunță, dar factura știu s-o aducă”, ”Vă rugăm frumos să ne dați apă că avem nevoie” – sunt doar câteva dintre mesajele postate pe pagina de facebook Dej24.ro.

ACTUALIZARE miercuri, ora 21:00 | În cel mai fericit caz, Dejul poate avea apă în jurul orei 2, la noapte! | ”Racordul vechi va fi înlocuit cu unul nou. În aproximativ două ore va fi amplasat, încă două ore durează alimentarea cu apă a conductelor (toată rețeaua), deci în jurul orei 2 – dacă totul decurge ok și nu sunt probleme – Dejul poate avea apă”, a declarat pentru Dej24.ro primarul Morar Costan, cel care se află la fața locului și este în permanentă legătură cu reprezentanții companiei. Edilul ne-a mai spus că Spitalul Municipal Dej are rezervă de apă și nu ar trebui să fie probleme până dimineață.

ACTUALIZARE miercuri, ora 21:12 | Sute de dejeni ”au luat cu asalt” supermarket-urile și magazinele din oraș pentru a achiziționa apă (pentru băut, uz casnic sau toaletă). Alții au pus mâna pe bidoane și pe sticle și s-au deplasat la izvoarele din zonă pentru ”provizii”.

ACTUALIZARE joi, 7 decembrie, ora 09:00: | „Urmare a unor dificultăți neprevazute în executarea lucrărilor de cuplare a unor rețele noi la rețeaua existentă, lucrări executate de firma Boccardo în zona Bunești-Nima, Compania de Apă SOMEȘ S.A. anunță, cu regret, că întreruperea neașteptată a furnizării apei în unele zone din municipiul Dej și localități periferice, se prelungește.

În prezent, personalul Companiei de Apă SOMEȘ S.A. de la sediul central și Sucursala Dej acordă asistența constructorului în găsirea unei soluții tehnice care să permită reluarea furnizării normale a apei în zonele afectate, în cursul zilei de azi, 7 decembrie”, precizează reprezentanții companiei .

Știre în curs de actualizare… Revenim cu detalii în cel mai scurt timp așa că rămâi pe această pagină!

Administraţie

Acțiune comună a autorităților privind comerțul ambulant stradal pe raza municipiului Dej – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Acțiunea comună din ultimele zile privind comerțul ambulant de legume și fructe pe raza municipiului Dej a fost derulată de Poliția Municipiului Dej, cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al Poliției Locale Dej.

”Acțiunea a vizat cartierul Dealul Florilor (strada Dobrogeanu Gherea) și cartierul 1 Mai (strada Mircea cel Bătrân) și vine ca urmare a numeroaselor sesizări făcute de cetățenii municipiului Dej de-a lungul timpului cu privire la modul în care unii comercianți aleg să deruleze acest tip de activitate pe domeniul public și privat al municipiului Dej.

În urma verificărilor efectuate de autorități în cazul acestor comercianți s-au constat următoarele:

  • Lipsa documentelor de proveniență a mărfii sau fără termen de valabilitate
  • Persoanele care efectuau acte de comerț, nu aveau analizele medicale efectuate în ultimele 6 luni sau expirate
  • Ocuparea neautorizată a domeniului public, vânzarea bunurilor fiind efectuată în zona carosabilului sau trotuarelor în construcții amplasate ilegal, fără niciun fel de autorizații.
  • Practicarea comerțului în zone neautorizate de DSVSA, Primăria Dej, Prefectura sau Consiliul Județean Cluj

Au fost aplicate sancțiuni contravenționale la Legea 12/1990 (R) și la HG.984/2005, au fost ridicate în vederea confiscării peste 2000 kg fructe, legume și alte produse, inclusiv produse de origine animală, respectiv lapte și derivate ale acestuia, fără acte de proveniență și au fost desființate construcțiile neautorizate de pe domeniul public.

Precizăm faptul că încă din luna iunie a anului trecut comercianților în cauză li s-au pus în vedere alternativele pe care le au la dispoziție pentru a-și desface marfa, inclusiv cea sezonieră, în municipiul Dej în condiții care respectă normele și prevederile legale în vigoare precum și sancțiunile pe care le riscă în caz contrar.  În anul 2018 comercianții în cauză au fost amendați pentru nerespectarea prevederilor legale privind activitatea de comerț ambulant, stradal și în spații fixe. Cu toate acestea începând cu luna martie a anului curent aceștia au început să își amplaseze pe domeniul public și privat al municipiului Dej punctele de vânzare neautorizate și au preferat să ignore avertizările repetate ale autorităților.

Precizăm, de asemenea, că în sesizările înaintate autorităților, cetățenii și-au exprimat nemulțumirea cu privire la pericolul de accidente pe care îl reprezintă instalarea pe domeniul public a punctelor de vânzare improvizate prin ocuparea trotuarelor din cartierul Dealul Florilor, pe strada Dobrogeanu Gherea. De asemenea, sesizările vizează și disconfortul creat de condițiile de depozitare a resturilor rezultate din activitatea de comerț sezonier cu legume și fructe precum și a nerespectării normelor sanitare.

Ieri 11.06.2019, comercianților de legume și fructe din zona Dealul Florilor care s-au adresat administrației Pieței Agroalimentare Dej pentru a li se atribui spațiu de desfacere a mărfii, li s-au atribuit la cerere amplasamente pentru comerț legume și fructe la Piața Agroalimentară Dej din zona centrală. De asemenea, pentru a veni în sprijinul producătorilor și consumatorilor aceștia își pot comercializa produsele în aceste amplasamente în fiecare zi de luni până vineri cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Această acțiune comună a Poliției Municipiului Dej cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al  Poliției Locale Dej din această perioadă a avut ca scop protejarea drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor în raport cu respectarea  normelor sanitare, sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor și a celorlalte prevederi legale privind activitatea de comercializare a produselor și a serviciilor de piață”, transmite Primăria Municipiului Dej.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej scoate la vânzare un teren din oraș! Când va avea loc LICITAȚIA

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej organizează licitație publică de vânzare a unui teren în suprafață de 132mp.

Potrivit anunțului făcut de Primăria Municipiului Dej, terenul este situat pe strada Traian nr. 16.

Documentaţia pentru licitaţie poate fi studiată la sediul Primăriei Dej, camera 25. Persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei începând de joi, 13 iunie 2019.

Actele doveditoare privind calităţile şi capacităţile cerute ofertanţilor

Pentru persoane juridice:

  • Copie xerox după Certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, Certificat de înregistrare fiscală;
  • Ultimul bilanţ contabil vizat de Administraţia Finanţelor Publice Dej, raportarea semestrială şi ultima balanţă de verificare;
  • Certificate fiscale prin care să se ateste că nu are datorii bugetare faţă de A.F.P. Dej şi faţă de Primăria mun. Dej (în original);
  • Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie.

Pentru persoane fizice:

  • Copie xerox după actul de identitate;
  • Adeverinţă de salarizare;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie;
  • Certificat fiscal prin care să ateste faptul că nu are datorii bugetare faţă de Primăria Mun. Dej (în original).

Ofertele se primesc până la data de 01 iulie 2019, ora 10:00, la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 25.

Durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor – 3 luni.

Licitaţia publică deschisă va avea loc luni, 1 iulie 2019, ora 11:00, la sediul Primăriei Dej, camera 25.

Continuă să citești

Administraţie

Se modernizează Gara CFR Dej Călători. Ce lucrări vor fi efectuate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Compania Naţională de Cai Ferate „CFR” SA a demarat proiectul ”Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată”, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe:

  • modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă;
  • înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;
  • asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
    modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător;
  • înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
  • asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 RON fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare