Conectează-te cu noi

Administraţie

Municipiul Dej FĂRĂ APĂ, ziua 2. Avaria nu s-a rezolvat azi-noapte! – VIDEO

Publicat acum

pe

loading...

În această dimineață, la ora 9, s-au împlinit 24 de ore de când o bună parte din locuitorii municipiului Dej nu au apă, ca urmare a unei avarii.

*Știre în curs de actualizare… Revenim cu detalii în cel mai scurt timp așa că rămâi pe această pagină!

joi, ora 20:00: În zona centrală curge deja apa în robinete. Urmează și pe Dealul Florilor în jurul orei 21.

joi, ora 18:25: A început pomparea apei spre Dej, ceea ce înseamnă că în scurt timp vom avea apă în robinete. Se preconizează că în zona centrală apa va ajunge peste 1-2 ore, iar pe Dealul Florilor în jurul orei 21, anunță reprezentanții companiei.

joi, ora 15:10: A venit și anunțul Companiei de Apă Someș prin care suntem anunțați că se închide complet sistemul de alimentare cu apă. Redăm integral anunțul:

”În vederea soluționării definitive a problemelor care au dus la întreruperea furnizării apei în Dej, se impun manevre care presupun închiderea temporară completă a sistemului de alimentare cu apă. În consecință, începând cu orele 15,00, se va întrerupe temporar furnizarea apei și în zonele joase din municipiul Dej precum și în localitățile Cuzdrioara, Cășeiu, Câțcău, Vad. Personalul Companiei de Apă SOMEȘ asistă în continuare contractorul în vederea reluării serviciului la parametri normali cât mai rapid posibil”.

joi, ora 15: Veștile nu sunt tocmai bune. Alimentarea cu apă a fost sistată și în zonele joase și de-abia la ora 20 am putea avea, din nou, apă în robinete. Morar Costan: ”Sper ca în această seară în jurul orei 20 să se reia alimentarea cu apă” (click AICI pentru a citi articolul)

joi, ora 14:30: 2000 litri apă potabilă și peste 15.000 litri apă industrială au ajuns în școli și grădinițe, ne-a transmis edilul Morar Costan. O bună parte din apă a fost adusă din Cluj!

joi, ora 14: ”Se oprește apa, pomparea spre Dej. S-a pregătit o altă piesă și urmează începerea operațiunii de schimbare a piesei defecte, lucrare făcută de Compania de Apă Cluj, în colaborare cu sucursala Dej. Dacă lucrurile decurg normal în executarea lucrării, preconizăm că în jurul orei 17:30 ar trebui să se înceapă din nou pomparea spre Dej”, a declarat pentru Dej24.ro Jorgeta Mihăeștean, șef Serviciu Tehnic Compania de Apă Someș – Sucursala Dej.

joi, ora 12: DEJ | Morar Costan: „Această situație de criză a lăsat peste 40.000 de locuitori FĂRĂ APĂ” (click AICI pentru a citi articolul)

joi, ora 11:05: La această oră au apă doar dejenii care locuiesc în zonele joase ale orașului. Urmează ca și în cazul lor apa să fie întreruptă din nou atunci când va fi înlocuită piesa.

joi, ora 10:55: Situația devine critică de la o oră la alta – Criză de apă îmbuteliată în magazine! Stocurile s-au epuizat, iar oamenii se îndreaptă spre izvoare (click AICI pentru a citi articolul)

joi, ora 9:55: ”Azi-noapte s-a reparat avaria și spre dimineață a cedat din nou legătura. Întretimp, s-a alimentat zona joasă a orașului, nereușind să ridicăm presiunea pentru a alimenta rezervoarele de înmagazinare, rezervoare care deservesc zonele înalte ale municipiului Dej – respectiv cartierul Mulatău, Ocna-Dej, Dealul Florilor și străzile Mihai Viteazu, Crângului, Valea Codorului și Valea Jichișului. La această oră, zona joasă a orașului – inclusiv comunele Cuzdrioara, Cășeiu, Câțcău, Vad – sunt alimentate cu apă. Agenții economici din Dej au fost anunțați să își ia rezervă (Spitalul Penitenciar, școlile, Spitalul Municipal), la fel și agenții economici din parcul industrial. S-a trimis o mașină de la Compania de Apă Someș Cluj pentru a putea asigura apa necesară funcționării instituțiilor. În prezent, se continuă  lucrările de remediere a avariei”, a declarat pentru Dej24.ro Jorgeta Mihăeștean, șef Serviciu Tehnic Compania de Apă Someș – Sucursala Dej.

joi, ora 9:30: La fel ca și aseară și chiar azi-noapte, dejenii se deplasează la izvoarele din zona municipiului nostru pentru a lua bidoane cu apă. În magazine și super-market-uri, rafturile cu apă îmbuteliată sunt goale.

joi, ora 9: Primăria Municipiului Dej şi Detaşamentul de Pompieri Dej furnizează, la această oră, apă potabilă în unitățile de învățământ – școli și grădinițe – de pe raza municipiului.

joi, ora 8:30: Compania de Apă ne-a trimis un punct de vedere pe adresa de e-mail a redacției. Redăm integral comunicatul:

”Compania de Apa SOMES SA are responsabilitatea ca prin eforturi proprii sa asigure intretinerea/exploatarea retelelor primite in administrare de la autoritatile publice locale. In vederea executarii unor lucrari de cuplare a unor retele de distributie noi la retelele existente, Compania contracteaza in conditiile legii, prin proceduri de achizitie publica, firme de constructii specializate. Acesta e si cazul celor doua cuplari care trebuiau executate zilele aceste la Mintiul Gherlii si Bunesti-Nima. Pentru cuplarea Bunesti-Nima, contractorul desemnat prin achizitie publica a fost firma Boccardo.

Complexitatea si specificul cuplarii de la Bunesti-Nima era de natura sa nu duca la intreruperea furnizarii apei, ci doar la o furnizare cu presiune scazuta. Iar acest lucru s-a anuntat in prealabil, conform obligatiilor contractuale si legale. Datorita unor dificultati neprevazute lucrarile s-au prelungit peste timpul in care a fost posibila furnizarea apei cu presiune scazuta, ceea ce a dus la intreruperea furnizarii serviciului, urmare a golirii rezervoarelor.

Compania de Apa SOMES acorda in prezent asistenta constructorului in vederea remedierii situatiei, existand sperante ca in cursul zilei de azi, 7 Decembrie sa fie reluat serviciul de furnizare a apei in conditii normale”.

joi, ora 8: O bună parte din Dej nu are nici la această oră de apă! Redăm mai jos un anunț publicat în acastă-dimineață pe site-ul companiei:

”Urmare a unor dificultăți neprevazute în executarea lucrărilor de cuplare a unor rețele noi la rețeaua existentă, lucrări executate de firma Boccardo în zona Bunești-Nima, Compania de Apă SOMEȘ S.A. anunță, cu regret, că întreruperea neașteptată a furnizării apei în unele zone din municipiul Dej și localități periferice, se prelungește.

Zonele afectate de întreruperea apei în municipiul Dej sunt:

  1. Cartierele: Molătău, Ocna Dej, Dealu Florilor;
  2. Străzile: Mihai Viteazu, Valea Codorului, Valea Jichișului, Crângului;

Zonele în care alimentarea cu apă se va efectua cu presiune scăzută sunt:

  1. Zonele joase din municipiul Dej;
  2. Localitățile: Cudrioara, Cășei, Câțcău, Vad;

În prezent, personalul Companiei de Apă SOMEȘ S.A. de la sediul central și Sucursala Dej acordă asistența constructorului în găsirea unei soluții tehnice care să permită reluarea furnizării normale a apei în zonele afectate, în cursul zilei de azi, 7 decembrie”, anunță compania.

Citește și:

Municipiul Dej FĂRĂ APĂ – Ce s-a întâmplat? Compania de Apă Someș, CORIGENTĂ!

Administraţie

Acțiune comună a autorităților privind comerțul ambulant stradal pe raza municipiului Dej – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Acțiunea comună din ultimele zile privind comerțul ambulant de legume și fructe pe raza municipiului Dej a fost derulată de Poliția Municipiului Dej, cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al Poliției Locale Dej.

”Acțiunea a vizat cartierul Dealul Florilor (strada Dobrogeanu Gherea) și cartierul 1 Mai (strada Mircea cel Bătrân) și vine ca urmare a numeroaselor sesizări făcute de cetățenii municipiului Dej de-a lungul timpului cu privire la modul în care unii comercianți aleg să deruleze acest tip de activitate pe domeniul public și privat al municipiului Dej.

În urma verificărilor efectuate de autorități în cazul acestor comercianți s-au constat următoarele:

  • Lipsa documentelor de proveniență a mărfii sau fără termen de valabilitate
  • Persoanele care efectuau acte de comerț, nu aveau analizele medicale efectuate în ultimele 6 luni sau expirate
  • Ocuparea neautorizată a domeniului public, vânzarea bunurilor fiind efectuată în zona carosabilului sau trotuarelor în construcții amplasate ilegal, fără niciun fel de autorizații.
  • Practicarea comerțului în zone neautorizate de DSVSA, Primăria Dej, Prefectura sau Consiliul Județean Cluj

Au fost aplicate sancțiuni contravenționale la Legea 12/1990 (R) și la HG.984/2005, au fost ridicate în vederea confiscării peste 2000 kg fructe, legume și alte produse, inclusiv produse de origine animală, respectiv lapte și derivate ale acestuia, fără acte de proveniență și au fost desființate construcțiile neautorizate de pe domeniul public.

Precizăm faptul că încă din luna iunie a anului trecut comercianților în cauză li s-au pus în vedere alternativele pe care le au la dispoziție pentru a-și desface marfa, inclusiv cea sezonieră, în municipiul Dej în condiții care respectă normele și prevederile legale în vigoare precum și sancțiunile pe care le riscă în caz contrar.  În anul 2018 comercianții în cauză au fost amendați pentru nerespectarea prevederilor legale privind activitatea de comerț ambulant, stradal și în spații fixe. Cu toate acestea începând cu luna martie a anului curent aceștia au început să își amplaseze pe domeniul public și privat al municipiului Dej punctele de vânzare neautorizate și au preferat să ignore avertizările repetate ale autorităților.

Precizăm, de asemenea, că în sesizările înaintate autorităților, cetățenii și-au exprimat nemulțumirea cu privire la pericolul de accidente pe care îl reprezintă instalarea pe domeniul public a punctelor de vânzare improvizate prin ocuparea trotuarelor din cartierul Dealul Florilor, pe strada Dobrogeanu Gherea. De asemenea, sesizările vizează și disconfortul creat de condițiile de depozitare a resturilor rezultate din activitatea de comerț sezonier cu legume și fructe precum și a nerespectării normelor sanitare.

Ieri 11.06.2019, comercianților de legume și fructe din zona Dealul Florilor care s-au adresat administrației Pieței Agroalimentare Dej pentru a li se atribui spațiu de desfacere a mărfii, li s-au atribuit la cerere amplasamente pentru comerț legume și fructe la Piața Agroalimentară Dej din zona centrală. De asemenea, pentru a veni în sprijinul producătorilor și consumatorilor aceștia își pot comercializa produsele în aceste amplasamente în fiecare zi de luni până vineri cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Această acțiune comună a Poliției Municipiului Dej cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al  Poliției Locale Dej din această perioadă a avut ca scop protejarea drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor în raport cu respectarea  normelor sanitare, sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor și a celorlalte prevederi legale privind activitatea de comercializare a produselor și a serviciilor de piață”, transmite Primăria Municipiului Dej.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej scoate la vânzare un teren din oraș! Când va avea loc LICITAȚIA

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej organizează licitație publică de vânzare a unui teren în suprafață de 132mp.

Potrivit anunțului făcut de Primăria Municipiului Dej, terenul este situat pe strada Traian nr. 16.

Documentaţia pentru licitaţie poate fi studiată la sediul Primăriei Dej, camera 25. Persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei începând de joi, 13 iunie 2019.

Actele doveditoare privind calităţile şi capacităţile cerute ofertanţilor

Pentru persoane juridice:

  • Copie xerox după Certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, Certificat de înregistrare fiscală;
  • Ultimul bilanţ contabil vizat de Administraţia Finanţelor Publice Dej, raportarea semestrială şi ultima balanţă de verificare;
  • Certificate fiscale prin care să se ateste că nu are datorii bugetare faţă de A.F.P. Dej şi faţă de Primăria mun. Dej (în original);
  • Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie.

Pentru persoane fizice:

  • Copie xerox după actul de identitate;
  • Adeverinţă de salarizare;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie;
  • Certificat fiscal prin care să ateste faptul că nu are datorii bugetare faţă de Primăria Mun. Dej (în original).

Ofertele se primesc până la data de 01 iulie 2019, ora 10:00, la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 25.

Durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor – 3 luni.

Licitaţia publică deschisă va avea loc luni, 1 iulie 2019, ora 11:00, la sediul Primăriei Dej, camera 25.

Continuă să citești

Administraţie

Se modernizează Gara CFR Dej Călători. Ce lucrări vor fi efectuate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Compania Naţională de Cai Ferate „CFR” SA a demarat proiectul ”Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată”, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe:

  • modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă;
  • înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;
  • asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
    modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător;
  • înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
  • asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 RON fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare