Conectează-te cu noi

Administraţie

DEJ | Morar Costan: „Această situație de criză a lăsat peste 40.000 de locuitori FĂRĂ APĂ”

Publicat acum

pe

Primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan, a reacționat la situația cu care se confruntă orașul în momentul de față și anume lipsa apei potabile la robinete. Acesta consideră că firma Boccardo, cea care a realizat lucrările, să răspundă de situația creată. 

Din păcate o situație de nedorit a afectat municipiul Dej, astfel încât astăzi ne aflăm în a doua zi în care avem probleme cu alimentarea cu apă. Situația se datorează unor lucrări efectuate de Compania de Apă Someș S.A pentru cuplarea localității Nima la conducta magistrală, lucrări făcute necorespunzător și fără responsabilitate, de către firma Boccardo, care a executat lucrarea, iar alimentarea cu apă a întregului oraș a fost oprită.

În aceste condiții a fost nevoie de intervenție, am făcut tot ceea ce a depins de mine, am luat legătura cu Compania de apă pentru a vedea exact care este situația, am fost în teren până azi noapte la zona de cuplare, am solicitat continuarea lucrărilor pentru remedierea defecțiunii, lucru care s-a reușit parțial astfel încăt astăzi dimineață, în zonele joase ale municipiului era apă la presiune scăzută.

Lipsa apei a continuat însă, în zonele înalte, fiind afectate și unități de învățământ, de aceea am luat legătura la prima oră cu pompierii, cu firma Samus, am mobilizat echipe din cadrul Primăriei pentru a distribui apă în grădinițele și școlile afectate, la această oră echipele fiind în teren pentru distribuirea apei.

Se lucrează în continuare la remedierea problemei la zona de cuplare cu magistrala, iar potrivit Companiei de Apă, pentru efectuarea corespunzătoare a cuplajului va fi întreruptă alimentarea totală cu apă și în zonele în care este alimentare cu presiune scăzută.

Sper ca astăzi să fie rezolvată această problemă și să fie reluată alimentarea cu apă, însă nu este normal ce s-a întâmplat, din cauza lipsei de profesionalism și responsabilitate a unei firme care nu avea voie să intervină la o asemenea lucrare, fără să o pregătească corespunzător lucrarea, a rămas un oraș întreg fără apă.

Această firmă trebuie să răspundă pentru această situație de criză care a lăsat peste 40000 de locuitori fără apă, pentru că vorbim de Dej și comunele limitrofe”, a afirmat primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan.

 

CITEȘTE ȘI:

Municipiul Dej FĂRĂ APĂ, ziua 2. Avaria nu s-a rezolvat azi-noapte!

Administraţie

Documente preluate în Panticeu şi Recea-Cristur pentru întocmirea actelor de identitate

Publicat acum

pe

Sinteza activităţii desfăşurate de Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej în comunele PANTICEU şi RECEA-CRISTUR în data de 22.02.2018 cu ocazia preluării documentelor necesare pentru întocmirea actelor de identitate:

  • persoane legitimate 92
  • persoane găsite în neregulă 74

din care:

  • soluţionate prin verificări 0
  • în curs de soluţionare 74
  • imagini preluate cu camera mobilă 63

Total cereri preluate 74

din care:

  • cereri eliberare C.I. preluate 57
  • cereri eliberare C.I.P. preluate 4
  • cereri stabilire reşedinţă preluate  13

Contravaloarea taxelor legale încasate 1143 lei

Contravenții constatate 0

Sancțiunii aplicate: 0

din care:        – cu avertisment 0

–           cu amendă 0

Valoarea amenzilor (lei) 0

foto: arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej, ANUNȚ DEZBATERE PUBLICĂ – PUD construire creșă-grădiniță P-ța Bobâlna nr. 8-10

Publicat acum

pe

În conformitate cu prevederile legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Primăria Municipiului Dej anunță DEZBATERE PUBLICĂ – CONSULTAREA POPULAȚIEI cu privire la documentațiile:

  • PUD – generat de terenul situat in Dej, Piața Bobâlna nr. 8-10 in vederea construirii CREȘĂ – GRĂDINIȚĂ 3 GRUPE CU PROGRAM PRELUNGIT, ÎMPREJMUIRE
    Beneficiar : PAROHIA REFORMATĂ DEJ

Scopul elaborării documentațiilor de urbanism este de a reglementa modul de amplasare al construcțiilor menționate.

Ședința de dezbatere publică va avea loc la Primăria municipiului Dej, sala de ședințe a Consiliului Local, marți, 27 februarie 2018, ora 12.

Documentația tehnica si referatul Serviciului de urbanism se pot consulta la sediul Primăriei municipiului Dej, camera 38.

Observațiile și sugestiile vor fi transmise în scris la sediul Primăriei Municipiului Dej, pe site-ul Primăriei Municipiului Dej – www.primaria.dej.ro sau pe e-mail – primaria@dej.ro până la data de 26.02.2018.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Punctul de vedere al primarului municipiului Dej privind plățile către salariați

Publicat acum

pe

Primarul municipiului Dej, Morar Costan ne-a trimis un punct de vedere ca urmare a publicării articolului ”Raportul Curții de Conturi: abateri de milioane la Primăria Dej! Angajații au fost plătiți nejustificat”.

Redăm integral comunicatul primarului. ”Referitor la concluziile Curții de Conturi privind drepturile plătite personalului în sumă de 2.928.002 lei, precizăm faptul că acestea reprezintă sporul de dispozitiv în procent de 25% acordat salariaților.

Includerea acestui spor de dispozitiv s-a realizat pentru punerea în aplicare a unor hotărâri judecătorești prin sentinţe pronunţate, rămase definitive şi executorii, de către Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale a Tribunalului Cluj, respectiv a Sentinţei civile nr.231/2008 la Dosarul 5477/117/2007 (litigiu privind funcţionarii publici) şi a Sentinţei civile nr.666/2008 la Dosarul 5478/117/2007 (litigiu privind personalul contractual).

Prin urmare acordarea sumelor către salariați a fost realizată în cadru legal, conform unor hotărâri judecătorești definitive și irevocabile.

Menționăm că din cauza neacordării sporului de dispozitiv salariaților, în anul 2008, în urma procesului intentat  Primăriei Dej, de către sindicatul salariaților, s-au emis sentințe judecătorești definitive care obligau primăria să plătească salariaților spor de dispozitiv, în valoare de aproximativ 3.600.000 lei pentru plata căruia am făcut mari eforturi, pentru a distribui sumele prevăzute de sentințe cu penalizări, prin eșalonări, pe perioada 2008-2016. Și în prezent mai avem de achitat până în data de 05.04. 2018 aproximativ 480.000 lei.

În virtutea experiențelor anterioare, era firesc să acordăm sporul de dispozitiv angajaților, pentru că altfel ne expuneam din nou unui proces cu sindicatul salariaților, în care Primăria Dej risca să plătească la fel ca în urma sentințelor anterioare, milioane de lei ca spor de dispozitiv retroactiv și penalități pentru neacordarea lui.

În acest context situația se va decide în instanță, însă Primăria Municipiului Dej nu mai riscă plata penalităților și majorărilor de întârziere, la fel ca în situația expusă anterior”.

Continuă să citești

RECLAMĂ

Facebook

loading...

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare