Conectează-te cu noi

Ştiri din zonă

Precizări cu privire la situația generată de schimbările aduse de hotărârile CJ Cluj managementului Aeroportului Internațional Cluj

Publicat acum

pe

Având în vedere afirmațiile apărute în mass-media în urma adoptării Hotărârii Consiliului Județean nr. 220/22.09.2017 și Hotărârii adoptate în data de 09.10.2017, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj dorește să aducă următoarele precizări:

1.Despre necesitatea aplicării prevederilor OUG nr. 109/30 noiembrie 2011 la REGIA AUTONOMĂ Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

După cum se menționează în textul OUG nr. 109/2011, neperformanța întreprinderilor de stat (regii autonome și societăți comerciale), criza financiară și imboldul Fondului Monetar Internațional, sprijinit de Comisia Europeană și Banca Mondială, au condus în anul 2011 la luarea unor măsuri privind guvernanța întreprinderilor publice, măsuri care ulterior au fost stabilite prin textul de lege menționat.

Astfel, sistemul de guvernanță introdus de OUG nr. 109/2011 are ca principal deziderat creșterea performanței și eficienței operatorilor economici de stat prin implementarea unor mecanisme aplicabile deja companiilor private.

În mod concret, OUG nr. 109/2011 a făcut o separație între autoritatea publică tutelară, Consiliul de Administrație al unei regii autonome și conducerea executivă a acesteia, stabilind pentru fiecare atribuții legale specifice și concrete.
Autoritatea tutelară competentă, ca efect al aplicării OUG nr. 109/2011 nu mai are atribuții legale de intervenție directă asupra organelor de administrare și conducere executivă a regiei autonome.

Această modalitate de guvernanță adusă de OUG nr. 109/2011 a urmărit transformarea întreprinderilor de stat în regii autonome sau societăți comerciale competitive care să aducă profit și să susțină economia națională, inclusiv prin crearea în mod direct și indirect de noi locuri de muncă.

2.Despre Hotărârea Consiliului Județean Cluj (HCJ) nr. 220/22.09.2017

La numai o zi după sărbătorirea împreună cu Consiliul Judeţean Cluj a atingerii pragului de 2.000.000 pasageri, în data de 22.09.2017, a fost adoptată HCJ nr. 220/22.09.2017 prin care se constată încetarea contractelor de mandat încheiate cu administratorii care alcătuiesc actualul Consiliu de Administrație al Aeroportului.

Totodată, prin HCJ 220/22.09.2017 sunt numiți noii administratori neexecutivi selectați pentru constituirea noului Consiliu de Administrație al Aeroportului, care urmează să își înceapă mandatul la data de 17.10.2017.
Conform art. 5 din această HCJ nr. 220/22.09.2017, începând cu data de 17.10.2017, conducerea executivă a Aeroportului este preluată de noul Consiliu de Administrație.

În mod concret, se stabilește că începând cu data de 17.10.2017, conducerea executivă exercitată până la această dată de directorul general al regiei, va fi asigurată de noul Consiliu de Administrație, contrar prevederilor contractului acestuia de mandat încheiat cu regia.

Mai mult, în conformitate cu alin. 7 al aceluiași art. 5, Consiliul de Administrație este mandatat de către Consiliul Județean Cluj să înceteze contractele individuale de muncă ale celorlalți directori ai Aeroportului.

În ciuda faptului că OUG nr. 109/2011 stabilește în mod clar și neechivoc interdicția imperativă a intervenției autorității publice tutelare în administrarea regiei autonome, totuși, prin textul art. 5 al HCJ nr. 220/22.09.2017, se impune de către Consiliul Județean Cluj, modalitatea efectivă de executare a mandatului administratorilor.

3.Despre Hotărârea Consiliului Județean Cluj adoptată în data de 09.10.2017

În data de 09.10.2017, Consiliul Județean Cluj adoptă un nou HCJ prin care modifică prevederile cuprinse la art.5 alin. (2), alin.(3), respectiv alin.(4) din HCJ nr. 220/22.09.2017.

Astfel, conform modificării aduse de Consiliul Județean Cluj, pe perioada cuprinsă între data de 17.10.2017 și până la data numirii directorului general ca urmare a aplicării procedurii de evaluare sau selecție prevăzută de OUG nr. 109/2011 se deleagă atribuțiile de conducere executivă a Aeroportului unui director general provizoriu.

Conform prevederilor OUG nr. 109/2011, acest lucru poate fi pus în aplicare doar dacă postul directorului general rămâne vacant, moment în care Consiliul de Administrație poate desemna un director general provizoriu. Această situație nu este aplicabilă regiei, deoarece contractul de mandat încheiat de actualul director general cu Aeroportul, este valabil până la finalizarea procedurii de evaluare sau selecție a unui nou director general. Restul prevederilor privind încetarea contractele individuale de muncă ale celorlalți directori ai Aeroportului rămân conform Hotărârii nr. 220/22.09.2017.

Atât prevederile HCJ nr. 220/22.09.2017, cât și Hotărârea adoptată la data de 09.10.2017, cu referire la acțiunile stabilite și aprobate de Consiliul Județean Cluj pentru Consiliul de Administrație al Aeroportului, referitoare la conducerea executivă a acestuia, interferează în mod vădit cu OUG nr. 109/2011.

4.Despre modul de funcționare al regiei autonome Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj, înainte de a fi o REGIE AUTONOMĂ înființată de o autoritate administrativ-teritorială, este un aerodrom care oferă infrastructura necesară serviciilor de transport aerian atât României, Europei cât și întregii lumi și care trebuie să se conformeze unor prevederi legale stricte de aviație.

În baza acestui cadru legal de aviație civilă, pentru funcționarea sa, Aeroportul Internațional Cluj este certificat că îndeplinește toate condițiile tehnice, operaționale, de siguranță și securitate, precum și acelea privind sistemul de management. Intervenții asupra elementelor semnificative care stau la baza certificării unui aerodrom necesită aprobarea autorității competente în stat.

5.Despre performanța Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj

În prezent, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj ocupă locul al doilea între aeroporturile din România în ceea ce privește traficul de pasageri.

Dacă în anul 1996, pe aeroport opera doar o companie aeriană, acum nu mai puțin de 10 companii aeriene asigură zboruri regulate de pasageri și cargo. Astfel, în prezent, Aeroportul are în portofoliul său 45 de destinații regulate, prin care se asigură deschiderea spre Europa și întreaga lume.

Printr-un efort integrat al managementului și al întregului personal care își desfășoară activitatea în cadrul Aeroportului, traficul aerian de pasageri va ajunge în anul 2017 la o cifră record de aproape 3 milioane comparativ cu anul 2016, când au fost înregistrați 1,8 milioane de pasageri.

Piața de transport aerian este una foarte competitivă în care aeroporturile concurează nu numai pentru atragerea de operatori aerieni, dar și prin prisma modelului comercial și de business abordat de sistemul de management. De aceea, este necesar să se construiască un model de guvernanță corporativă la Aeroport compatibil cu performanțele sale actuale și determinat de mediul comercial, extrem de dinamic în care operează.

Imixtiunea într-un sistem de management performant, sub pretextul aplicării unor norme legale prin interpretări în afara cadrului trasat de legiuitor sau necorelate cu cerințele pieței, atrage după sine posibilitatea pierderii poziției de piață în favoarea competitorilor, tensionarea nejustificată a relațiilor comerciale existente în principal cu operatorii aerieni și înregistrarea unor performanțe economice negative. Astfel, toate acestea vor determina efecte contrare celor dorite de OUG nr. 109/2011 în privința performanței, respectiv pierderea de locuri de muncă, noi cheltuieli la bugetul de stat ș.a.

 

FOTO – Arhivă

Ştiri din zonă

S-a dat șofer pe drumul dintre Gherla și Săcălaia și s-a ales cu dosar penal

Publicat acum

pe

La data de 19 septembrie, în jurul orei 15:45, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Gherla au depistat un bărbat, în vârstă de 35 de ani, din comuna Aluniș, în timp ce conducea un autovehicul pe DC39 Gherla-Săcălaia, fără a poseda permis de conducere.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere, faptă prevăzută și pedepsită de Codul Penal.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Ştiri din zonă

CLUJ: Alergători din tară și din stăinătate participă la Apuseni Ultra Race

Publicat acum

pe

Peste 100 de participanţi din ţară şi din străinătate s-au înscris la Apuseni Ultra Race (AUR), care va avea loc în perioada 21-23 septembrie şi care este dedicată Centenarului Marii Uniri. Printre competitori se numără şi ultramaratonistul Tiberiu Uşeriu.

A.U.R. este prima şi singura competiţie internaţională din România care se desfăşoară pe un traseu montan de 170 km (100 de mile). Dacă prima ediţie, cea din 2017, a avut o singură probă care a adunat la linia de start 17 alergători, în 2018, în anul Centenarului, organizatorii Apuseni Ultra Race au dorit să contureze un eveniment special atât pentru a aniversa în pas alergător marele eveniment istoric, cât şi pentru a promova pe plan naţional şi internaţional frumuseţile naturale regăsite în Munţii Apuseni şi capacitatea acestora de a găzdui curse performante de ultramaraton. (…) În cadrul acestei ediţii s-au înscris la linia de start 111 participanţi. 46 de alergători la proba regină a competiţiei, 29 la proba de 100 km şi 36 la proba de 40 km. În total, la linia de start vom avea 17 prezenţe feminine, cât totalul participanţilor de anul trecut”, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de organizatori.

Traseul competiţiei se întinde de-a lungul unor zone cu potenţial turistic ridicat, Arieşeni, Padiş, Vlădeasa, Beliş, Muntele Mare.

Printre participanţi se numără: Tiberiu Uşeriu, triplul câştigător al celui mai greu ultramaraton din lume, 6633 Arctic Ultra, care revine la Apuseni Ultra Race în calitate de participant, după ce anul trecut acesta a făcut parte din echipa de voluntari ai competiţiei. O altă prezenţă puternică în cadrul cursei este reprezentată de prima prezenţă feminină înscrisă în concurs şi, totodată, primul sportiv străin, Sonja Braun, originară din Germania. Sonja este câştigătoarea ediţiei din 2014 a MT. Everest Challange Marathon”, se mai arată în comunicat.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Percheziții în județul Cluj la persoane bănuite de operațiuni cu substanțe psihoactive – FOTO

Publicat acum

pe

La data de 19 septembrie, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Cluj-Napoca, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. – S.T. Cluj, au efectuat 4 percheziţii domiciliare la locuinţele a 3 persoane, cu vârste între 24 şi 39 de ani din Cluj-Napoca şi Câmpia Turzii, judeţul Cluj.

Cei în cauză sunt bănuiţi că ar fi procurat, pus în vânzare, comercializat şi oferit pentru consum substanţe susceptibile a produce efecte psihoactive.

În urma percheziţiilor domiciliare, poliţiştii au descoperite aproximativ 20 de grame de substanţe psihoactive, mai multe pungi tip zyp-lock goale, 2 cântare, un grinder, laptopuri şi telefoane mobile.

Au fost puse în executare 2 mandate de aducere şi vor fi audiate în calitate de martor mai multe persoane.

Activităţile au beneficiat şi de sprijinul luptătorilor Serviciului pentru Acţiuni Speciale Cluj.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare