Conectează-te cu noi

Ştiri din zonă

Precizări cu privire la situația generată de schimbările aduse de hotărârile CJ Cluj managementului Aeroportului Internațional Cluj

Publicat acum

pe

Având în vedere afirmațiile apărute în mass-media în urma adoptării Hotărârii Consiliului Județean nr. 220/22.09.2017 și Hotărârii adoptate în data de 09.10.2017, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj dorește să aducă următoarele precizări:

1.Despre necesitatea aplicării prevederilor OUG nr. 109/30 noiembrie 2011 la REGIA AUTONOMĂ Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

După cum se menționează în textul OUG nr. 109/2011, neperformanța întreprinderilor de stat (regii autonome și societăți comerciale), criza financiară și imboldul Fondului Monetar Internațional, sprijinit de Comisia Europeană și Banca Mondială, au condus în anul 2011 la luarea unor măsuri privind guvernanța întreprinderilor publice, măsuri care ulterior au fost stabilite prin textul de lege menționat.

Astfel, sistemul de guvernanță introdus de OUG nr. 109/2011 are ca principal deziderat creșterea performanței și eficienței operatorilor economici de stat prin implementarea unor mecanisme aplicabile deja companiilor private.

În mod concret, OUG nr. 109/2011 a făcut o separație între autoritatea publică tutelară, Consiliul de Administrație al unei regii autonome și conducerea executivă a acesteia, stabilind pentru fiecare atribuții legale specifice și concrete.
Autoritatea tutelară competentă, ca efect al aplicării OUG nr. 109/2011 nu mai are atribuții legale de intervenție directă asupra organelor de administrare și conducere executivă a regiei autonome.

Această modalitate de guvernanță adusă de OUG nr. 109/2011 a urmărit transformarea întreprinderilor de stat în regii autonome sau societăți comerciale competitive care să aducă profit și să susțină economia națională, inclusiv prin crearea în mod direct și indirect de noi locuri de muncă.

2.Despre Hotărârea Consiliului Județean Cluj (HCJ) nr. 220/22.09.2017

La numai o zi după sărbătorirea împreună cu Consiliul Judeţean Cluj a atingerii pragului de 2.000.000 pasageri, în data de 22.09.2017, a fost adoptată HCJ nr. 220/22.09.2017 prin care se constată încetarea contractelor de mandat încheiate cu administratorii care alcătuiesc actualul Consiliu de Administrație al Aeroportului.

Totodată, prin HCJ 220/22.09.2017 sunt numiți noii administratori neexecutivi selectați pentru constituirea noului Consiliu de Administrație al Aeroportului, care urmează să își înceapă mandatul la data de 17.10.2017.
Conform art. 5 din această HCJ nr. 220/22.09.2017, începând cu data de 17.10.2017, conducerea executivă a Aeroportului este preluată de noul Consiliu de Administrație.

În mod concret, se stabilește că începând cu data de 17.10.2017, conducerea executivă exercitată până la această dată de directorul general al regiei, va fi asigurată de noul Consiliu de Administrație, contrar prevederilor contractului acestuia de mandat încheiat cu regia.

Mai mult, în conformitate cu alin. 7 al aceluiași art. 5, Consiliul de Administrație este mandatat de către Consiliul Județean Cluj să înceteze contractele individuale de muncă ale celorlalți directori ai Aeroportului.

În ciuda faptului că OUG nr. 109/2011 stabilește în mod clar și neechivoc interdicția imperativă a intervenției autorității publice tutelare în administrarea regiei autonome, totuși, prin textul art. 5 al HCJ nr. 220/22.09.2017, se impune de către Consiliul Județean Cluj, modalitatea efectivă de executare a mandatului administratorilor.

3.Despre Hotărârea Consiliului Județean Cluj adoptată în data de 09.10.2017

În data de 09.10.2017, Consiliul Județean Cluj adoptă un nou HCJ prin care modifică prevederile cuprinse la art.5 alin. (2), alin.(3), respectiv alin.(4) din HCJ nr. 220/22.09.2017.

Astfel, conform modificării aduse de Consiliul Județean Cluj, pe perioada cuprinsă între data de 17.10.2017 și până la data numirii directorului general ca urmare a aplicării procedurii de evaluare sau selecție prevăzută de OUG nr. 109/2011 se deleagă atribuțiile de conducere executivă a Aeroportului unui director general provizoriu.

Conform prevederilor OUG nr. 109/2011, acest lucru poate fi pus în aplicare doar dacă postul directorului general rămâne vacant, moment în care Consiliul de Administrație poate desemna un director general provizoriu. Această situație nu este aplicabilă regiei, deoarece contractul de mandat încheiat de actualul director general cu Aeroportul, este valabil până la finalizarea procedurii de evaluare sau selecție a unui nou director general. Restul prevederilor privind încetarea contractele individuale de muncă ale celorlalți directori ai Aeroportului rămân conform Hotărârii nr. 220/22.09.2017.

Atât prevederile HCJ nr. 220/22.09.2017, cât și Hotărârea adoptată la data de 09.10.2017, cu referire la acțiunile stabilite și aprobate de Consiliul Județean Cluj pentru Consiliul de Administrație al Aeroportului, referitoare la conducerea executivă a acestuia, interferează în mod vădit cu OUG nr. 109/2011.

4.Despre modul de funcționare al regiei autonome Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj, înainte de a fi o REGIE AUTONOMĂ înființată de o autoritate administrativ-teritorială, este un aerodrom care oferă infrastructura necesară serviciilor de transport aerian atât României, Europei cât și întregii lumi și care trebuie să se conformeze unor prevederi legale stricte de aviație.

În baza acestui cadru legal de aviație civilă, pentru funcționarea sa, Aeroportul Internațional Cluj este certificat că îndeplinește toate condițiile tehnice, operaționale, de siguranță și securitate, precum și acelea privind sistemul de management. Intervenții asupra elementelor semnificative care stau la baza certificării unui aerodrom necesită aprobarea autorității competente în stat.

5.Despre performanța Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj

În prezent, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj ocupă locul al doilea între aeroporturile din România în ceea ce privește traficul de pasageri.

Dacă în anul 1996, pe aeroport opera doar o companie aeriană, acum nu mai puțin de 10 companii aeriene asigură zboruri regulate de pasageri și cargo. Astfel, în prezent, Aeroportul are în portofoliul său 45 de destinații regulate, prin care se asigură deschiderea spre Europa și întreaga lume.

Printr-un efort integrat al managementului și al întregului personal care își desfășoară activitatea în cadrul Aeroportului, traficul aerian de pasageri va ajunge în anul 2017 la o cifră record de aproape 3 milioane comparativ cu anul 2016, când au fost înregistrați 1,8 milioane de pasageri.

Piața de transport aerian este una foarte competitivă în care aeroporturile concurează nu numai pentru atragerea de operatori aerieni, dar și prin prisma modelului comercial și de business abordat de sistemul de management. De aceea, este necesar să se construiască un model de guvernanță corporativă la Aeroport compatibil cu performanțele sale actuale și determinat de mediul comercial, extrem de dinamic în care operează.

Imixtiunea într-un sistem de management performant, sub pretextul aplicării unor norme legale prin interpretări în afara cadrului trasat de legiuitor sau necorelate cu cerințele pieței, atrage după sine posibilitatea pierderii poziției de piață în favoarea competitorilor, tensionarea nejustificată a relațiilor comerciale existente în principal cu operatorii aerieni și înregistrarea unor performanțe economice negative. Astfel, toate acestea vor determina efecte contrare celor dorite de OUG nr. 109/2011 în privința performanței, respectiv pierderea de locuri de muncă, noi cheltuieli la bugetul de stat ș.a.

 

FOTO – Arhivă

Ştiri din zonă

Localitatea Sânmărghita va avea propriul teren sintetic de sport – FOTO

Publicat acum

pe

Locuitorii localității Sânmărghita, comuna Mica, ar putea avea, până la sfârșitul anului 2019, un teren sintetic de sport.

Potrivit primarului comunei Mica, Tiberiu Zelencz, proiectul „ÎNFINȚARE TEREN SINTETIC DE SPORT ÎN LOCALITATEA SÂNMĂRGHITA ȘI DEMOLARE ANEXĂ EXISTENTĂ ( CORP C2 )” a fost declarat eligibil, iar în perioada următoare va fi semnat și contractul de finanțare cu AFIR.

Valoarea acestei investiții se ridică la 49.925 euro.

După parcurgerea tuturor etapelor care implică un astfel de proiect,preconizăm ca finalizarea acestui obiectiv să aibă loc până la sfârșitul anului 2019. Mulțumesc pentru susținere consiliului local și nu în ultimul rând echipei mele care zi de zi se implică în realizarea proiectelor pe care ni le-am propus”, a scris, pe o rețea de socializare, Tiberiu Zelencz, primarul comunei Mica.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

ANOFM: Aproape 800 de locuri de muncă vacante în județul Cluj

Publicat acum

pe

Potrivit datelor furnizate de agenţii economici privind locurile de muncă vacante, în evidenţele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) ieri, 22 februarie, erau înregistrate, la nivelul întregii țări, 31.419 locuri de muncă, în județul Cluj fiind disponibile aproape 800.

Situația locurilor de muncă vacante, în fiecare județ: București — 9.851, Prahova — 2.408, Sibiu — 1.788, Timiș — 1.625, Arad — 1.620, Dolj — 1.005, Iași — 848, Cluj — 792, Galați — 761, Brașov — 750, Vâlcea — 699, Hunedoara — 693, Ilfov — 678, Alba — 522, Constanța — 489, Gorj — 485, Dâmbovița — 466, Maramureș — 432, Neamț — 432, Vaslui — 414, Mureș — 377, Bistrița-Năsăud — 351, Olt — 340, Harghita — 327, Satu Mare — 325, Buzău — 300, Brăila — 290, Argeș — 267, Teleorman — 249, Bihor — 246, Tulcea — 224, Mehedinți — 219, Sălaj — 186, Giurgiu — 147, Ialomița — 145, Covasna — 128, Vrancea — 127, Călărași — 103, Suceava — 97, Caraș-Severin — 86, Botoșani — 80, Bacău — 47.

La nivel național, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru: manipulant mărfuri (2.393), vânzător (2.286), lucrător comercial (1.646), muncitor necalificat în industria confecțiilor (1.625), agent de securitate (1.615), mercantizor (1.503), muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor (1.274), confecționer-asamblor articole din textile (929), muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli, zidărie, plăci mozaic, faianță, gresie, parchet (745), montator subansamble (688).

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă se pot adresa agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă de domiciliu sau de reședință ale căror date de contact se află pe site-ul www.anofm.ro.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Sediul PSD Cluj, ţinta unor fapte cu autori necunoscuţi: pereţi stropiţi cu benzină şi un cocktail Molotov lăsat la intrare – FOTO

Publicat acum

pe

Poliţiştii clujeni au declanşat, vineri, o anchetă după ce preşedintele PSD Cluj, deputatul Horia Nasra, a reclamat că persoane necunoscute au dat foc unor ziare în faţa sediului filialei judeţene a partidului şi au aruncat în faţa uşii un cocktail Molotov, conform Mediafax.

Horia Nasra a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că poliţiştii trebuie să verifice şi cine a lipit o hârtie pe care scrie ”PCR” pe sigla PSD aflată la intrarea în curte.

Am sesizat Poliţia după ce am descoperit vineri dimineaţă uşa sediului PSD Cluj de pe Bulevardul Eroilor şi pereţii stropiţi cu benzină, o sticlă cocktail Molotov aruncată la intrare şi ziare arse. Poliţia trebuie să verifice ceea ce s-a întâmplat joi seară sau în cursul dimineţii de vineri, şi trebuie urmărite şi imaginile de pe camerele video de la intrarea în curtea partidelor. Ar putea fi un act al unor persoane necunoscute în urma protestului de joi seara pe pe Bulevardul Eroilor. Trebuie să se verifice şi cine a lipit o hârtie pe care scrie PCR pe sigla PSD aflată la intrarea în curte”, a spus Nasra.

Potrivit acestuia, critica de bun simţ, protestul, sunt acceptate în democraţie, „dar astfel de comportamente aduc aminte doar de practicile naziste din perioada interbelică, de incendierea Reichstag-ului, de exemplu”.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, Carmen Jucan, a declarat, la rândul său, corespondentului Mediafax, că la sediul PSD Cluj a fost trimis un echipaj de poliţie pentru verificarea sezizării liderului PSD Cluj.

Este o anchetă în derulare”, a spus Jucan.

La faţa locului a fost prezent şi un echipaj de jandarmi.

Joi seara, 300 de clujeni au ieşit în stradă după ce Tudorel Toader a cerut declanşarea procedurii de revocare a Laurei Codruţa Kovesi din funcţia de procuror şef al DNA. Protestatarii au blocat traficul în faţa sediului PSD.

 

Sursa – Mediafax

Continuă să citești

RECLAMĂ

Facebook

loading...

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare