Administraţie
PREMIERĂ. Sesizările dejenilor pe domnuleprimar.ro, fără răspuns de mai bine de 2 luni
Publicat acum
9 anipe
de
Dorin CocișCu ajutorul portalului domnuleprimar.ro, edilii mai multor orașe din România, fie că e vorba de București, Constanța sau Cluj-Napoca, țin legătura cu cetățenii. Dejul nu face excepție de la acest lucru, iar locuitorii municipiului și-au exprimat nemulțumirile sau sugestiile de-a lungul timpului într-un număr destul de mare. Așa se face că doar anul acesta au fost făcute în total 34 de sesizări.
Domnuleprimar.ro este un serviciu ce constă în oferirea posibilității tuturor vizitatorilor de a completa sesizări legate de activitatea autorităților locale. Sistemul funcționează în mod independent, scopul său fiind redarea unei imagini mai clare a sistemului de conducere reprezentat de autoritatea locală, prin prisma exprimării libere a opiniilor membrilor comunității locale, ca beneficiari ai acestui sistem.
Dacă anul 2015 a debutat cu o activitate intensă a primarului municipiului Dej pe acest portal (doar în luna ianuarie acesta a răspuns la 10 sesizări din 11 existente), nu același lucru se poate spune acum, ultimul răspuns oferit cetățenilor fiind în data de 30 ianuarie 2015, adică în urmă cu mai bine de 2 luni de zile.
Principalele probleme punctate de dejeni sunt în mare parte legate de starea proastă a drumurilor, lipsa trotuarelor în anumite zone, lipsa spațiilor verzi, problema câinilor fără stăpân, anumite probleme și nelămuriri referitoare la transportul public local de persoane, iluminat stradal insuficient ș.a.m.d.
Totuși, comparativ cu alți edili din județ, Morar Costan s-a dovedit a fi un primar care ține de cele mai multe ori legătura cu locuitorii municipiului Dej. Dintr-un total de 34 de sesizări, acesta a răspuns doar la 10, 24 rămânând fără răspuns (Câmpia Turzii – 1 sesizare în 2015 – nesoluționată, Gherla – 23 sesizări în 2015 – 1 soluționată, Turda – 21 sesizări în 2015, toate soluționate).
Chiar dacă site-ul domnuleprimar.ro este un site de sugestii, reclamații și plângeri, unii dejeni acordă și felicitări municipalității pentru activitățile demarate în trecut. Trei astfel de mesaje sunt de felicitare/mulțumire la adresa Primăriei Dej.