Conectează-te cu noi

Naţional

Starea drumurilor, în topul cauzelor care scad gradul de siguranţă rutieră

Publicat acum

pe

loading...

În topul cauzelor care influenţează negativ siguranţa rutieră, alături de nerespectarea regulilor de circulaţie şi efectuarea de manevre riscante, se regăseşte starea drumurilor, arată un sondaj efectuat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România – UNSAR.

În opinia respondenţilor, gradul de siguranţă al infrastructurii rutiere din România este influenţat în cea mai mare măsură de nemodernizarea reţelei existente (79,1%), respectiv de lipsa autostrăzilor (76,8%) şi depăşirea capacităţii de trafic (76%). De asemenea, lipsa elementelor de siguranţă şi protecţie (70,1%) şi deficienţele de semnalizare (63,9%) sunt considerate a fi alte cauze majore ale nivelului redus de siguranţă al drumurilor.

Având în vedere experienţa acumulată în traficul autohton, cei mai multi respondenţi (44%) declară că în traficul de zi cu zi percep un nivel mediu de siguranţă. Totodată, 30% apreciază că nivelul de siguranţă în trafic este redus şi foarte redus, procent superior celor care văd traficul sigur şi foarte sigur (26%).

Rezultatele nu sunt deloc surprinzătoare dacă luăm în calcul faptul că potrivit statisticilor, la nivel naţional, zilnic, în medie îşi pierd viaţa câte 5 persoane, 22 sunt rănite grav, 87 sunt rănite uşor şi au loc circa 275 accidente soldate numai cu pagube materiale”, notează autorii studiului.

În opinia participanţilor la sondaj, cauzele care influenţează în cea mai mare mare măsură climatul de siguranţă rutieră sunt: efectuarea de manevre riscante (61,7%), nerespectarea regulilor de circulaţie (58,4%) şi starea drumurilor (51,1%).

În acelaşi timp, numărul mare de accidente este luat în calcul de 50,4% dintre respondenţi, chiar dacă numai 30,8% au trecut prin asemenea experienţe traumatizante.

Potrivit UNSAR, 41,4% din respondenţi consideră că starea tehnică a vehiculelor constituie doar în oarecare măsură o cauză de nesiguranţă în trafic. Problemele frecvent întâlnite din perspectiva parcului auto sunt: defecţiunile tehnice (61,3%), existenţa în trafic a autovehiculelor fără asigurare RCA (47,7%) şi lipsa inspecţiei tehnice periodice (44,4%).

Lipsa dotării cu sisteme de siguranţă activă este invocată în proporţie de 40,7%, iar vechimea mare a autovehiculelor este menţionată de 38,3% din respondenţi, ciferele apropiate arătând că aproape 40% sunt conştienţi de importanţa folosirii unor autovehicule moderne, corespunzătoare unui standard ridicat de siguranţă.

Potrivit participanţilor la sudiu, categoriile de participanţi la trafic a căror atitudine rutieră este considerată a fi cea mai riscantă sunt căruţaşii (71,8%) şi automobiliştii (59,6%), „aspect interesant dacă avem în vedere că 96,6% din respondenţi sunt posesori ai permisului de conducere, procentul reflectând o recunoaştere implicită a faptului că se conduce imprudent”. Urmează mopediştii şi motocicliştii (48,6%), respectiv pietonii (46,8%), deşi din statisticile privind accidentele grave de circulaţie rezultă că indisciplina pietonală este pe primul loc în topul cauzelor generatoare, cu o pondere de 20,5%, urmată de viteză cu 19,1%, se mai arată în studiul citat.

În opinia respondenţilor, elementele care influenţează cel mai mult nivelul de siguranţă rutieră din perspectiva reglementării circulaţiei sunt lipsa sistemelor automate de constatare a abaterilor rutiere (55,2%) şi insuficienţa mijloacelor de impunere a legii (53%). De asemenea, sancţiunile prea blânde (43,4%) şi capacitatea redusă de colectare a amenzilor (42,7%) sunt invocate de respondenţi.

Legislaţia învechită este considerată importantă de către 35% dintre respondenţi, în timp ce 34,5% cred că aceasta are influenţă numai în oarecare măsură.

Chestionarul online, la care au răspuns în mod voluntar 3.785 de persoane, a vizat identificarea opiniilor faţă de: nivelului de siguranţă perceput în traficul rutier, conceptele de educaţie, risc şi responsabilitate, principalele elemente care contribuie la siguranţa rutieră, lege şi respectarea ei, celelalte categorii de participanţi la trafic şi propria contribuţie la îmbunătăţirea climatului de siguranţă rutieră.

Iniţiativa a stârnit interesul tinerilor din mediul urban într-o proporţie de 74,9%. Potrivit celor declarate de aceştia, 30,8% au fost implicaţi în accidente de circulaţie rutieră (dintre care două treimi în calitate de victime), iar 49% au fost sancţionaţi în calitate de participanţi la trafic.

Potrivit opiniei respondenţilor, profilul general al participantului la traficul din România este influenţat de slaba educaţie rutieră primită în şcoli (53,4%), superficialitatea pregătirii în şcolile de şoferi (52,7%) şi exemplul primit în familie (51%).

UNSAR a prezentat rezultatele studiului în cadrul conferinţei „Siguranţa în trafic, un deziderat realist”, organizată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) şi Institutul de Studii Financiare. Studiul a fost iniţiat în decembrie 2017 pe website-ul asiguropedia.ro şi pe pagina de Facebook Asiguropedia.

Înfiinţată în 1994, UNSAR reprezintă 21 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de peste 80% din piaţa locală de asigurări. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federaţiei Asigurătorilor şi Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.

 

Sursa – Mediafax

Naţional

Părinții ar putea beneficia de zile libere de la serviciu când copilul nu merge la școală

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Deputații au aprobat, în Comisia pentru muncă, proiectul prin care părinții vor avea dreptul la zile libere de la serviciu, atunci când școlile sunt închise. Inițiativa a primit raport favorabil.

Proiectul prevede acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a altor situaţii extreme decise de către autorităţile competente cu atribuţii în domeniu, potrivit Agerpres.

Proiectul urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, care este for decizional.

De aceste zile libere pot beneficia doar părinții copiilor cu vârsta de până la 12 ani, înregistrați în cadrul unei unități de învățământ, dar și părinții copiilor cu dizabilități, indiferent de vârstă, copiii fiind înregistrați în cadrul unei unități de învățământ, potrivit proiectului.

În ce situații pot părinții să-și ia zile libere

Părinții vor putea lua zile libere plătite ca să stea cu copiii acasă atunci când școlile sau grădinițele se închid din cauza vremii sau în alte situații extreme decise de către autorități, prevede un proiect legislativ aflat în prezent la Camera Deputaților.

Proiectul de Lege privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, a fost adoptat de Senat în 3 iulie, în calitate de primă cameră sesizată. În prezent, acesta se află la Camera Deputaților, forul decizional, fiind trimis pentru aviz în comisii.

Proiectul prevede acordarea de zile libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ unde aceștia sunt arondați, ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile sau a altor situații extreme decretate de către autoritățile competente cu atribuții în domeniu.

Părinții care au copii mai mici de 12 ani vor beneficia de zile libere

De aceaste zile libere pot beneficia doar părinții copiilor cu vârsta de până la 12 ani, înregistrați în cadrul unei unități de învățământ, dar și părinții copiilor cu dizabilități, indiferent de vârstă, copiii fiind înregistrați în cadrul unei unități de învățământ.

Zilele libere plătite se vor acorda la cererea unuia dintre părinți, respectiv a tutorelui legal, în cazul familiilor monoparentale. Astfel, ambii părinți cu excepția familiilor monoparentale vor completa o declarație pe propria răspundere, depusă la angajator de către părintele care va supraveghea copilul în perioada menționată.

Indemnizația pentru fiecare zi liberă se plătește din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului și este egală cu salariul corespunzător unei zile lucrătoare, prevede proiectul de lege. Inițiatorii au mai propus ca zilele libere plătite să fie acordate pe toată perioada în care autoritățile decretează închiderea unităților de învățământ.

Continuă să citești

Naţional

Studiu: Un român din patru alege România ca destinaţie de vacanţă, pentru un sejur de peste 5 zile! Grecia, pe locul II

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

România este preferată ca destinaţie turistică, pentru sejururi de peste cinci zile, de 41% dintre românii care locuiesc în mediul urban, pe locul secund situându-se Grecia, cu 16% dintre sufragii, arată un studiu de profil.

Conform rezultatelor cercetării efectuată de Exact Business Solutions, când planifică o vacanţă, românii se informează în primul rând de la membrii familiei sau de la prieteni (56%). De asemenea, site-urile agenţiilor de turism reprezintă o sursă de informare pentru 5 din 10 turişti, iar social media pentru 4 din 10.

Cât priveşte condiţiile de călătorie, majoritatea preferă să se deplaseze maşina personală (52%), se cazează la hotel (45%), fără a achiziţiona servicii de masă (39%). Cei mai mulţi turişti aparţinând acestei categorii sunt reprezentaţi de cupluri (46%) şi familii cu copii (30%), notează studiul.

Potrivit sursei citate, România este preferată de 41% dintre românii din mediul urban, pe locul al doilea fiind Grecia, cu 16% din total, în timp ce poziţia a treia este ocupată de Bulgaria şi Italia, ambele cu 12%.

Aproape trei sferturi (74%) dintre cei care pleacă în vacanţă în sezonul cald, pentru mai mult de cinci zile, o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.

Pe segmentul excursiilor externe de tip city break, Roma reprezintă alegerea a 18% dintre români, destinaţie urmată de Paris – cu 11% şi Viena (6%). O treime dintre români optează pentru călătorii city break de ori ori pe an, 28% o dată pe an şi 26% o dată la fiecare 2-3 luni.

Şase din zece români care pleacă în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul şi aleg călătoria cu avionul, în timp ce 5 din 10 se cazează la hotel, iar 4 din 10 optează pentru varianta cazare cu mic dejun.

Cercetarea de specialitate relevă, totodată, că destinaţiile din România cele mai căutate pentru week-end sunt: pentru Litoral – Constanţa (11%) şi pentru munte – Braşov (10%). De asemenea, o altă destinaţie preferată pentru sfârşitul de săptămână este Cluj-Napoca (6% din total), odată cu festivalurile de muzică şi dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation,

Studiul „Traveler’s Persona Study” a fost realizat de Exact Business Solutions, în luna noiembrie a acestui an, pe un eşantion de 1.083 de persoane cu vârste de peste 18 ani, rezidente în mediul urban, utilizatoare de internet, şi care au plecat în cel puţin într-o vacanţă în ultimele şase luni.

Continuă să citești

Naţional

CFR: Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare duminică, 15 decembrie!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie 2019, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020 şi va fi asigurat de un număr mediu de 1230 detrenuri.

Începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta Bucureşti Nord – Chitila – Buftea se va introduce serviciul de transport suburban prin care se pun la dispoziţie 26 perechi de trenuri InterRegio şi Regio/ zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio în plus faţă de perioada anterioară.

Începând cu data de 15 decembrie 2019, pe ruta Ciurea– Iaşi se pun la dispoziţie 16 perechi de trenuri Regio / zi, mai mult cu 8 perechi de trenuri Regio în plus faţă de perioada anterioară.

Pentru programul de circulaţie 2019 – 2020, au fost programate trenuri care vor avea opriri în Halta Parc Mogoşoaia pentru a asigura o legătură mai rapidă şi sigură între municipiul Bucureşti şi Mogoşoaia. 16 trenuri cu plecări/ sosiri din/în staţiile Bucureşti Nord vor avea opriri în Halta Parc Mogoşoaia. Durata medie a călătoriei este de 20 minute, iar preţul unui bilet la clasa a 2-a la trenurile Regio este de 3,90 lei iar la clasa a 1-a costul biletului este de 5,30 lei. La trenurile Interregio preţul unui bilet la clasa a 2-a este de 8,20 lei, iar la clasa a 1-a de 12,50 lei.

Din 13 ianuari 2019, pe ruta Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa – Fundulea se va introduce serviciul de transport suburban prin care pune la dispoziţie 13 perechi de trenuri InterRegio şi Regio/ zi, mai mult cu 6 perechi de trenuri InterRegio în plus faţă de perioada anterioară.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit şi cuşetă va fi disponibil pe relaţiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, Bucureşti Nord – Botoşani, Bucureşti Nord – Bistriţa, Bucureşti
Nord – Vatra Dornei.

Va fi prelungit traseul trenului IR 1823 Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu la Petroşani – Subcetate – Călan – Simeria.

În trafic internaţional va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 şi 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.

În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.

Un nou program pilot pentru deservirea şi sporirea atractivităţii traficului de navetă între zonele suburbane şi marile oraşe din toată ţara. Astfel, va fi permisă călătoria posesorilor de abonamente valabile la trenuri Regio şi cu trenurile Interregio, pentru abonamentele emise pe distanţe de până la 30 de km. Această ofertă este valabilă începând cu data de 15 decembrie 2019 şi nu include trenurile în trafic internaţional.

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la preţul de 1 leu, pe rutele: Bucureşti Obor – Constanţa şi retur, Bucureşti Nord / Basarab –Braşov şi retur, Bucureşti Nord – Buzău – Mărăşeşti şi retur, Bucureşti Nord / Basarab – Craiova şi retur, Buzău – Constanţa şi retur.

În perioada sărbătorilor de iarnă şi sfârşitului de an CFR Călători va utiliza întreaga sa capacitate de transport tehnic disponibilă.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare