Conectează-te cu noi

Administraţie

Consilier local din Dej, declarat INCOMPATIBIL de către ANI!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Agenția Națională de Integritate (ANI) a constatat starea de incompatibilitate și conflict de interese de natură administrativă în cazul unui consilier local în cadrul Consiliului Local Dej.

Este vorba despre FRANCISC ALBERT TORPENYI, consilier local în cadrul Consiliului Local Dej, găsit în stare de incompatibilitate de către ANI.

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2016 – 2020), o societate cu capital majoritar de stat în cadrul căreia persoana evaluată deține funcția de director al Direcției Tehnice, a încheiat 3 contracte comerciale de furnizare de servicii cu Primăria Municipiului Dej (conform facturilor din data de 28 noiembrie 2016, 13 decembrie 2016, respectiv 12 ianuarie 2017).

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris”, precizează ANI.

Persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective”.

Persoana față de care s-a constatat încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului.

Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului.

Administraţie

Dej | Noi reglementări privind căsătoria și declararea decesului pe perioada stării de urgență

Publicat acum

pe

loading...

Comunicat Primăria Municipiului Dej:

Depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență  

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență, sunt următoarele:

  •  DEPUNEREA DECLARAȚIEI DE CĂSĂTORIE

Declarațiile de căsătorie însoțite de documentele prevăzute de lege se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Dej, la adresa spcep@dej.ro, ca urmare a programării on-line a datei și orei încheierii căsătoriei.

Data depunerii declarației de căsătorie este data transmiterii on-line a declarației. În acest sens cu ocazia programării on-line se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.27 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă.

Pe perioada instituirii stării de urgență nu se acordă dispensele prevăzute la art.24 alin.(2)-(3) și art.27 alin.(2) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

  • OFICIEREA CĂSĂTORIEI

Oficierea căsătoriei se va face cu respectarea strictă a dispozițiilor art. 24 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Cu ocazia oficierii căsătoriei se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.2 alin.(3) din ORDONANŢA MILITARĂ  Nr. 1/2020 din 17 martie 2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările ulterioare, numărul persoanelor  putând fi redus în funcție de suprafața spațiului unde se oficiază căsătoria până la minimul admis de lege ( viitorii soți și 2 martori).

Pentru semnarea actului de căsătorie se va păstra distanța recomandată între ofițerul de stare civilă și viitorii soți/martori.

Se recomandă cetățenilor suspendarea depunerii declarațiilor de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență și a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

 Declararea decesului  pe perioada instituirii stării de urgență

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la declararea decesului pe perioada instituirii stării de urgență sunt următoarele:

  • MODALITATEA DE TRANSMITERE A DOCUMENTELOR
  1. Medicul /persoana desemnată la nivelul Spitalului/unității medicale/serviciului de medicină legală/medicul de familie, care a constatat decesul  pe raza Municipiului Dej, va transmite prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate( e-mail: spcep@dej.ro, fax: 0264-216140), certificatul medical constatator al decesului împreună cu  actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate.
  2. Având în vedere dispozițiile art.33 alin.(1) și (4) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, documentele de referință vor fi transmise cel mai târziu a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, pentru a se înlătura necesitatea aprobării parchetului pentru întocmirea actului de deces.
  3. Ofițerul de stare civilă competent va înregistra decesul și va transmite unității medicale, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate, adeverința de înhumare/incinerare, document care va fi înmânat aparținătorului defunctului. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
  4. Documentele originale privind pe defunct vor fi transmise oficiilor de stare civilă competente, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor poștale.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej demarează astăzi acțiunea de dezinfecție a scărilor de bloc!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej continuă să ia măsuri pentru prevenirea răspândirii coronavirusului la nivelul municipiului.

În acest sens acțiunea de igienizare și dezinfecție a spațiilor publice din municipiul Dej, demarată în urmă cu două săptămâni, se derulează în continuare prin dezinfecția străzilor și trotuarelor.

De asemenea de astăzi demarează dezinfecția la casa scărilor de la blocurile de locuințe, anterior fiind derulate procedurile privind achiziția materialelor și echipamentelor de dezinfecție.

Primele zone în care se va interveni sunt cartierele Ștefan cel Mare, Vlad Țepeș, 1 mai și blocurile din zona Parcului Mare, urmând să se continue cu toate zonele de blocuri din oraș.

Primăria Municipiului Dej va lua în continuare măsuri în scop preventiv, menite să protejeze populația de riscurile care există în această perioadă.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități, să evite deplasările doar în situațiile în care este absolut necesar.

Reamintim cetățenilor că persoanele vârstnice, persoanele care nu pot părăsi locuința din diferite motive( boli cronice, copii mici sau alte motive întemeiate) care au nevoie de sprijinul Primăriei Municipiului Dej pentru aprovizionarea cu alimente, produse de igienă, medicamente sau alte produse necesare traiului zilnic, pot să apeleze numerele de telefon
0783 101 622 sau 0783 184 480, după următorul program:

  • de luni până vineri între orele 09:00-16:00
  • sâmbăta și duminica între orele 09:00- 13:00.

Continuă să citești

Administraţie

Dej | S-a VOTAT: banii pentru cultură și distracție, redirecționați către SĂNĂTATE – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

loading...

Consilierii locali din Dej s-au întrunit în această după-amiază, de la ora 15, într-o ședință de îndată. Acesta s-a ținut în sala mare a Primăriei, o încăpere mai spațioasă care le-a permis aleșilor – protejați corespunzător cu măști și mănuși – să păstreze o distanță de siguranță între ei.

Consilierii au avut pe ordinea de zi un singur proiect de hotărâre care a vizat ”aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Dej și al spitalului Municipal Dej”. Așa cum Dej24.ro a anunțat încă de ieri, executivul a decis să redirecționeze banii alocați pentru organizarea Zilelor Municipiului Dej, Toroc FEST și altor evenimente către Spitalul Municipal Dej, Ambulanța Dej și cabinetele medicale de medicină de familie.

Este vorba despre suma de 590.000 lei. Din aceasta se va achiziționa aparatură medicală de strictă necesitate la Spitalul Municipal Dej (aparatură ventilație artificială și alte dispozitive medicale), se vor cumpăra materiale de protecție, măști cu filtru, combinezoane de protecție și soluții pentru dezinfecție pentru personalul Ambulanței Dej, în timp ce la cabinetele de familie vor ajunge materiale necesare pentru buna desfășurarea a activității. Din aceeași sumă vor fi achiziționate materiale, echipamente, dezinfectanți și alimente pentru persoanele aflate în izolare.

Ședința prezidată de Anamaria Kovrig a durat doar 10 minute. Consilierii locali din Dej au votat în unanimitate proiectul de hotărâre și astfel banii alocați inițial culturii vor ajunge la capitolul ”sănătate”.

La final, deși nu există capitolul ”Diverse” la ședințele de îndată, consilierul Varga i-a cerut primarului să găsească o soluție pentru ca ședințele să se desfășoare online (la fel ca în alte orașe din țară). Morar Costan a dat asigurări că următoarea întrunire se va desfășura în acest fel.

Vezi declarațiile făcute în ședință în MATERIALUL VIDEO de mai jos:

GALERIE FOTO de la ședință pe pagina de facebook Dej24.ro:

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare