Conectează-te cu noi

Administraţie

Dej – Locuitorii afectați de FURTUNĂ vor primi peste trei miliarde și jumătate lei vechi

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni joia viitoare, pe data de 28, în cadrul unei ședințe ordinare pe luna septembrie.

Ședința va începe la ora 15. Pe ordinea de zi sunt 19 proiecte de hotărâre:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.Z. zona de locuințe, Strada Frunzișului, generat de terenul înscris in C.F. 60803 cu Nr. cad 60803, solicitat de către domnul Socaciu Dorian Dan.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii Contractului de concesiune Nr. 18 din 14 aprilie 2005.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.Z. pentru construire Service auto pentru camioane și autoturisme generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada Bistriței Nr. 12/F, C.F. Nr. 51615 cu Nr. cad. 51615.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea constatării dreptului de proprietate privată a unor imobile situate în intravilanul Municipiului Dej.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării Nomenclatorului stradal al Municipiului Dej. E
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic zonal pentru extindere drumuri și rețele utilități, incubator de afaceri de producție, cantină și clădire administrativă, hale industriale de producție și depozitare, service și minimarket, stație alimentare combustibil, sală de sport multifuncțională, platformă colectare deșeuri pentru rezidenții parcului, amenajare spații verzi, amenajare bazin apă, amenajare capelă, centrală solară fotovoltaică, împrejmuire perimetru parc cu gard de sârmă, sistem supraveghere și gard viu.xie
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Anexei Nr. II la Hotărârea Consiliului Local 79/29 iunie 2017 privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi a numărului de posturi pentru Spitalul Municipal Dej.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție al bugetului local al Municipiului Dej al bugetului instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții pe trimestrul al II – lea al anului 2017.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării Aparatului permanent de lucru al Consiliului Local al Municipiului Dej.
  10. Proiect de hotărâre privind aprobarea reprezentanților consiliului local în Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ din Municipiul Dej.
  11. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cantității de 628 m.c. din 708 m.c. masă lemnoasă  pe anul 2017 din trupul de pădure Cetan, Ighiș și Bungăr, proprietatea Municipiului Dej.
  12. Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică a spațiului  în suprafață de 76,85 m.p. din imobilul situat în Municipiul Dej, Piața Bobâlna Nr. 8 – 10, cu destinația comerț.
  13. Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică a spațiului în suprafață de 3,5 m.p. din imobilul situat în Municipiul Dej, Strada Piața Bobâlna Nr. 8 – 10
  14. Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în folosință gratuită pe o perioadă de 20 de ani a Hotei pentru lucrul cu citostatice bio 160CYTO către Spitalul Municipal Dej.
  15. Proiect de hotărâre privind aprobarea dării în administrarea unităților de învățământ preuniversitar, a bunurilor imobile, proprietate publică a Municipiului Dej, în care își desfășoară activitatea unitățile de învățământ preuniversitar.
  16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului – cadru, Caietului de sarcini, modelului de Contract de închiriere, modelului de Contract de utilizare temporară și a Listelor de tarife, în vederea închirierii și utilizării temporare a spațiilor și terenurilor de sport din unitățile de învățământ preuniversitar aflate pe raza Municipiului Dej.
  17. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Dej și al bugetului instituțiilor finanțate integral din venituri proprii.
  18. Proiect de hotărâre privind acordarea de ajutoare de urgență în sumă totală de 360.000 lei ca urmare a fenomenelor hidrometeorologice periculoase din data de 17 septembrie 2017.
  19. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului Adițional Nr. 1 la Contractul de delegarea a Serviciului de Transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Dej, Nr. 2506/2 februarie 2016.
  20. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Administraţie

Numărul de asistați social, redus drastic la Dej! Morar Costan declară război leneșilor

Publicat acum

pe

Numărul asistaților social a fost drastic diminuat în municipiul Dej. Numărul beneficiarilor venitului minim garantat înregistrați ca apți de muncă este de 55.

Acordarea venitului minim garantat este reglementată la nivel național prin Legea 416/2001 cu modificările și completările ulterioare. Sumele pentru acordarea venitului minim garantat sunt alocate de la bugetul de stat, nu de la bugetul local, acesta fiind în cuantum de 120-150 de lei/lună.

Conform legii, beneficiarii venitului minim garantat, persoanele apte de muncă din familiile pentru care se asigură venitul minim garantat au obligația de a efectua lunar un număr de ore de muncă pentru acțiuni sau lucrări de interes local fără a se putea depăși regimul normal de lucru și cu respectarea normelor de securitate și igienă a muncii. O parte dintre beneficiari prezintă adeverințe medicale în baza cărora sunt scutiți de prestarea muncii.

În luna iulie a acestui an Legea 416/2001 care reglementează acordarea venitului minim garantat a fost modificată prin introducerea unui nou articol care stipulează „Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forței de muncă și de formare profesională oferite de agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”.

Dosarele înregistrate pentru acordarea venitului minim garantat fac în continuare obiectul verificărilor periodice ale autorității publice locale prin anchete sociale cu respectarea cadrului legal în vigoare.

Potrivit unui comunicat de presă, în prezent, la nivelul municipiului Dej, numărul beneficiarilor venitului minim garantat înregistrați ca apți de muncă este de 55. De la începutul acestui an, ca urmare a anchetelor sociale derulate de Serviciul de Asistență Socială din cadrul Primăriei Municipiului Dej, numărul de dosare pentru acordarea venitului minim garantat s-a diminuat cu 58%.

Principalul motiv pentru care a încetat dreptul de plată a venitului minim garantat a fost neefectuarea de către beneficiari a numărului orelor de muncă pentru acțiuni sau lucrări de interes local, un beneficiar apt de muncă având obligația de a efectua o medie lunară de 24 de ore.

Aceasta este direcția fermă pe care eu ca primar voi merge în continuare. O verificare riguroasă a dosarelor beneficiarilor venitului minim garantat, dar mai ales a respectării de către cei înregistrați ca fiind apți de muncă a obligativității cu privire la efectuarea numărului de ore de muncă în interes local și a noilor reglementări privind încetarea dreptului la ajutorul social la refuzul unui loc de muncă oferit de către agenția pentru ocuparea forței de muncă”, a declarat primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan.

Continuă să citești

Administraţie

Ședință de îndată, mâine, la Dej. Care sunt cele trei proiecte de pe ordinea de zi

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni mâine după-amiază, de la ora 16, în cadrul unei ședințe de îndată. Pe ordinea de zi sunt trei proiecte de hotărâre.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici, a Strategiei de tarifare (Planul anual de evoluție a tarifelor la apă și canalizare în perioada 2017-2023) şi a cofinanţării proiectului ”Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020”;
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea revocării Hotărârii de Consiliu Local nr.171 din 29.09.2018;
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Dej.

Continuă să citești

Administraţie

Proiect european la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Dej – FOTO

Publicat acum

pe

În cursul zilei de joi, 13 septembrie, primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan, a semnat încă un contract de finanțare neambursabilă pentru îmbunățirea condițiilor în care elevii și profesorii dejeni își desfășoară activitatea.

Este vorba despre finațarea proiectului „Creșterea eficienței energetice a clădirii publice Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Dej, situată pe strada Avram Iancu, nr. 2-4”.

În perioada următoare se vor derula procedurile de achiziție și ulterior finalizării acestora vor fi demarate lucrările finanțate prin proiect și anume – reabilitarea corpurilor de clădire prin redimensionarea/ refacerea/ realizarea instalaţiilor termice, sanitare, electrice, a instalaţiei de paratrăsnet, comunicaţie, gaz, a instalaţiilor de ventilații și climatizare, multimedia, PSI, repararea acoperișului, înlocuirea/ reabilitarea tâmplăriei interioare şi exterioare din lemn şi metalică, refacerea placajelor şi pardoselilor deteriorate, recondiționarea balustradelor la scările interioare, lucrări de refacere la pereții interiori și la tencuielile exterioare precum și alte lucrări care se impun ca urmare a prevederilor legislației specifice și a studiilor de specialitate.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional, Axa 3.1.B. Valoarea totală a finanțării este de 8.988.813,88 lei, din care finanțare nerambursabilă, 8.294.354,97 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 2% din valoarea totală a proiectului.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare