Conectează-te cu noi

Administraţie

Dispute PSD – PNL în consiliul judeţean pe alocările de bani pentru sport. S-au tăiat bani de la Dej şi Turda şi s-au dat la “U” Cluj

Publicat acum

pe

loading...

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a aprobat miercuri într-o şedinţă extraordinară 4,5 milioane de lei, bani nerambursabili, pentru biserici, instituţii sportive, de cultură şi de tineret, scrie ziuadecj.realitatea.net.

La împărţirea celor 1,2 milioane de lei pentru asociații și cluburi sportive au apărut discuţii contradictorii între reprezentanţii majorităţii PNL şi cei ai opoziţiei de la PSD.

Grupul consilierilor PNL au propus un amendament prin care au fost diminuate sume de la unele cluburi care au fost distribuite către alte cluburi, printre care şi noul club de fotbal “U” Cluj, care iniţial nu primise bani, în urma analizei cererilor de către o comisie a CJ Cluj, mai scrie sursa citată.

Sume diminuate pentru că au apărut erori materiale:

  • ASOCIAȚIA POTAISSACRAP CLUB SPORTIV – diminuare cu 2,5 mii, de la 7,5 mii la 5 mii lei
  • ASOCIAȚIA SPORTIVĂ VLĂDEASA HUEDIN – diminuare cu 5 mii, de la 7,5 mii la 2,5 mii lei
  • CLUBUL SPORTIV AGHIREȘU – diminuare cu 3 mii de la 7 mii, la 4 mii lei
  • ASOCIAȚIA SPORTIVĂ SOMEȘUL VAD – diminuare cu 0,7 mii lei

Alte sume diminuate prin amendament:

  • ASOCIAȚIA SPORTIVĂ MECSOM DEJ – diminuare cu 5 mii, de la 10 mii la 5 mii lei
  • CLUB SPORTIV UNIREA DEJ (volei masculin) – diminuare cu 20 mii, de la 80 mii la 60 mii lei
  • FOTBAL CLUB UNIREA DEJ – diminuare cu 10 mii, de la 20 mii la 10 mii lei
  • CLUBUL SPORTIV ATLETIC OLIMPIA GHERLA – diminuare cu 3 mii, de la 13 mii la 10 mii lei
  • ASOCIAȚIA HANDBAL CLUB POTAISSA TURDA – diminuare cu 25 mii, de la 85 mii la 60 mii lei

Sume care se suplimentează:

  • ASOCIAŢIA “U” Cluj – 36 mii lei (iniţial, după decizia comisiei nu a primit nimic)
  • CLUBUL SPORTIV VOINȚA Cluj – 15 mii, de la 25 mii la 40 mii lei
  • CLUBUL SPORTIV MUNICIPAL CÂMPIA TURZII – 5,6 mii, de la 40 mii la 45,6 mii lei
  • CLUBUL COPIILOR HUEDIN – 2,6 mii, de la 8 mii la 10,6 mii lei
  • ACS STEAUA ROȘIE BOLDUȚ – 5 mii, de la 7 mii la 12 mii lei
  • AVÂNTUL RECEA CRISTUR – 7 mii, de la 10 mii la 17 mii lei

Amendamentul grupului de consilieri liberali a fost aprobat cu 22 voturi pentru , 2 împotrivă, iar 10 consilieri nu au votat. Decizia a stârnit nemulţumirea consilierilor PSD Cluj.

Nu mi se pare corect. A fost o discuţie lungă de două săptămâni înainte de această şedinţă şi acum veniţi şi daţi totul peste cap. Noi suntem CJ aici, nu suntem Primăria Cluj-Napoca, o să vedeţi că cele mai multe sume vin către cluburile din Cluj-Napoca, mai ales că, așa cum aţi tăiat acum, pentru judeţ rămân practic 20% din sumele pe care le-aţi alocat, ceea ce nu e corect. Nu văd ce ce am tăiat 25.000 de lei la handbal, la Turda. Echipa e performantă, e pe primele locuri la Liga 1 de handbal. La fel nici la Gherla, nici la Dej”, a declarat liderul consilierilor judeţeni ai PSD Cluj, Remus Lăpuşan, potrivit sursei citate.

Acesta a făcut şi un amendament prin care a încercat să găsească din alte alocări bani pentru cele două cluburi, de handbal de la Turda şi de volei de la Dej, dar a fost respins de majoritatea PNL – UDMR din CJ. Au mai existat doar mici modificări la câteva poziţii la alocările pentru tineret, iar restul alocărilor pentru culte și pentru cultură au rămas aşa cum le-a stabilit cu câteva zile în urmă comisia forului judeţean, mai scrie Ziua de Cluj.

CJ a alocat 2 milioane de lei, bani nerambursabili, pentru cultele religioase recunoscute din judeţ, cei mai mulţi bani revenind Cultului Ortodox care urmează să primească cei mai mulţi bani, 1,3 milioane de lei. La alocarea pentru sport, cei mai mulți bani, 11,6% din bugetul total, merg la echipa de baschet U-BT Cluj-Napoca: 140.000 de lei.

115 asociaţii şi organizaţii nonguvernamentale primesc şi ele, în 2018, finanţări nerambursabile de la CJ, Cluj în valoare de 500.000 de lei pentru activităţi culturale. Consiliul Judeţean Cluj a aprobat şi repartizarea sumei de 500.000 de lei pentru finanţarea unor activităţi de tineret în 2018.

Sumele nerambursabile detaliate primite de entităţile clujene de la CJ Cluj le puteţi consulta aici.

 

FOTO – Arhivă

Administraţie

Primăria Dej: Perioada de selecție și evaluare a proiectelor sportive si culturale SE SUSPENDĂ!

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Municipiului Dej a transmis un ANUNȚ cu privire la proiectele sportive si culturale cu finanțare nerambursabilă potrivit Legii nr. 350 din 2005.

Redăm integral anunțul Primăriei Municipiului Dej:

Autoritatea Contractantă – Municipiul Dej – în conformitate cu prevederile Decretului Președintelui României nr. 195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi a Hotărârii nr. 11 din 17.03.2020 pentru stabilirea unor măsuri suplimentare pe baza evaluării criteriilor prevăzute la art. 4, alin. (4) din Decretul Preşedintelui României nr. 195/16.03.2020:

MUNICIPIUL DEJ PRECIZEAZĂ:

în legătură cu anunțurile de participare pentru concursul de proiecte organizat în cadrul programelor anuale privind proiectele culturale, de tineret și sport pentru anul 2020:

Având în vedere situaţia epidemiologică determinată de răspândirea Coronavirusului SARS-CoV-2 şi ţinând cont de suspendarea activităților culturale și sportive pe perioada stării de urgenţă pe teritoriul României, Municipiul Dej a hotărât ca:

  • Perioada de selecție și evaluare a proiectelor 1 aprilie 2020 – 8 aprilie 2020 se suspendă până la încetarea stării de urgență instituită prin Decretul Președintelui României nr. 195 din 16.03.2020;
  • În funcție de evoluția situației legate de epidemia de Coronavirus SARS-CoV-2, vom reveni cu alte precizări.

Continuă să citești

Administraţie

Dej | Tunel de dezinfecție pe Dealul Florilor – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Municipiului Dej a amplasat astăzi un tunel de dezinfecție în zona Policlinicii de pe Dealul Florilor, ca o măsură suplimentară pentru limitarea răspândirii COVID-19 la nivelul comunității.

Tunelul este prevăzut cu sistem de dispersie substanțe dezinfectante, în cursul zilei de astăzi au fost efectuate probe, iar începând de mâine, 3 aprilie, ora 9:00, va fi funcțional.

Primăria Municipiului Dej va amplasa în următoarea perioadă astfel de tuneluri și în alte zone ale municipiului, în paralel cu acțiunile de dezinfecție la blocuri, străzi și trotuare.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile transmise de autorități și să evite deplasările cu excepția situațiilor în care este absolut necesar.

Continuă să citești

Administraţie

Dej | Noi reglementări privind căsătoria și declararea decesului pe perioada stării de urgență

Publicat acum

pe

loading...

Comunicat Primăria Municipiului Dej:

Depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență  

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la depunerea declarației de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență, sunt următoarele:

  •  DEPUNEREA DECLARAȚIEI DE CĂSĂTORIE

Declarațiile de căsătorie însoțite de documentele prevăzute de lege se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Dej, la adresa spcep@dej.ro, ca urmare a programării on-line a datei și orei încheierii căsătoriei.

Data depunerii declarației de căsătorie este data transmiterii on-line a declarației. În acest sens cu ocazia programării on-line se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.27 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Documentele în original vor fi prezentate cu ocazia oficierii căsătoriei, dată la care se va semna și declarația de căsătorie în fața ofițerului de stare civilă.

Pe perioada instituirii stării de urgență nu se acordă dispensele prevăzute la art.24 alin.(2)-(3) și art.27 alin.(2) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

  • OFICIEREA CĂSĂTORIEI

Oficierea căsătoriei se va face cu respectarea strictă a dispozițiilor art. 24 alin.(1) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Cu ocazia oficierii căsătoriei se va avea în vedere respectarea dispozițiilor art.2 alin.(3) din ORDONANŢA MILITARĂ  Nr. 1/2020 din 17 martie 2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările ulterioare, numărul persoanelor  putând fi redus în funcție de suprafața spațiului unde se oficiază căsătoria până la minimul admis de lege ( viitorii soți și 2 martori).

Pentru semnarea actului de căsătorie se va păstra distanța recomandată între ofițerul de stare civilă și viitorii soți/martori.

Se recomandă cetățenilor suspendarea depunerii declarațiilor de căsătorie și oficierea căsătoriei pe perioada instituirii stării de urgență și a restricțiilor privind circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

 Declararea decesului  pe perioada instituirii stării de urgență

În conformitate cu dispoziția Directiei pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București din data de 27.03.2020, reglementările cu privire la declararea decesului pe perioada instituirii stării de urgență sunt următoarele:

  • MODALITATEA DE TRANSMITERE A DOCUMENTELOR
  1. Medicul /persoana desemnată la nivelul Spitalului/unității medicale/serviciului de medicină legală/medicul de familie, care a constatat decesul  pe raza Municipiului Dej, va transmite prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate( e-mail: spcep@dej.ro, fax: 0264-216140), certificatul medical constatator al decesului împreună cu  actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate.
  2. Având în vedere dispozițiile art.33 alin.(1) și (4) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, documentele de referință vor fi transmise cel mai târziu a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, pentru a se înlătura necesitatea aprobării parchetului pentru întocmirea actului de deces.
  3. Ofițerul de stare civilă competent va înregistra decesul și va transmite unității medicale, tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică securizate, adeverința de înhumare/incinerare, document care va fi înmânat aparținătorului defunctului. Cu această ocazie se va comunica faptul că certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.
  4. Documentele originale privind pe defunct vor fi transmise oficiilor de stare civilă competente, în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență prin intermediul serviciilor poștale.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare