Conectează-te cu noi

Administraţie

Un an de când Mica nu are viceprimar. Goron: ”Să plagieze o diplomă de absolvire!”

Publicat acum

pe

pavel goron Mica

Primarul din Mica, Pavel Goron a reacționat dur după ce fostul viceprimar, Tiberiu Zelencz a spus că ”nu s-a întâmplat nimic la nivelul comunei” de la schimbarea sa din funcție.

Dej24.ro a scris în urmă cu câteva zile că a trecut un an de când comuna Mica nu mai are viceprimar. Printre altele, fostul viceprimar al comunei Mica, Tiberiu Zelencz, spunea că ”a trecut un an și am așteptat să văd acele realizări mărețe pe care primarul Goron Pavel și le dorea cu atâta ardoare să le înfăptuiască după 11 ani, de când domnia sa se află în fruntea comunei. Privesc dezamăgit cum nu s-a întâmplat nimic la nivelul comunei, iar primarul conduce în continuare, de unul singur, primăria, probabil așa cum și-a dorit. Mă întreb, oare chiar nimeni nu se ridică la nivelul domniei sale astfel încât să ocupe funcția de viceprimar?”, declara Zelencz în urmă cu 5 zile.

Primarul Pavel Goron a ținut să aducă mai multe lămuriri pe marginea acestui subiect.

”Într-adevăr, Comuna Mica de un an nu are viceprimar, dar nu d-nul Zelencz priveşte în urmă cu dezamăgire, ci eu ca primar privesc în urmă cu dezamăgire şi regret căci am în urmă 34 de ani de muncă, muncă unde am fost apreciat pentru tot ceea ce am făcut pentru comunitate și în final pentru tară, prin munca mea aducând cel puțin o picătură la bunul mers al țării. Regret alegerea acestui ”domn” ca viceprimar. Prin CV său, locul lui nu era în niciun fel în această funcție. Această funcție era pentru un bun gospodar, cum a fost vechiul viceprimar Leczfalvi Ștefan. Cu toate că am fost avertizat de foștii lui colegi de meserie, fotbalişti cu care juca fotbal, că este o persoană care provoacă numai dezbinare pentru a-şi promova propria personalitate. Pentru acest comportament era repede pus pe tuşă şi transferat la altă echipă, fiindcă acesta ştia să ciripească, să intre sub o aripă ocrotitoare, obicei care l-a continuat şi la Consiliul Local Mica. Acesta a învățat o poezie prin care spune că la Mica nu se face nimic, el nefiind lăsat să-şi desfăşoare activitatea. Eu îi pun întrebarea: ce proiecte a făcut în doi ani jumate pentru a-şi merita indemnizația?”, a declarat pentru Dej24.ro primarul din Mica, Pavel Goron.

Dezlănțuit la adresa lui Zelencz, Goron ne-a mai declarat că fostul viceprimar ”nu a respectat sarcinile stabilite, cu toate dispozițiile date, prin care i-au fost delegate anumite sarcini conform Legii 215/2001. Cu toate că viceprimarul este subordonat primarului, el nu a respectat nici programul zilnic, venea la serviciu și pleca când vroia fără a se încadra în programul de serviciu. Dacă a fost trimis la anumite acțiuni, cum ar fi respectarea OG. 21/2002 privind gospodărirea comunei sau acțiuni de colectare a taxelor nu a făcut nimic din toate acestea. El nu avea interes pentru bunul mers al comunei, din contră scopul lui era şi este să-şi denigreze şeful şi persoanele din Consiliu, făcându-şi campanie. Singurul lui scop era şi este să ajungă primar. […] Zelencz a provocat numai dezordine în cadrul Consiliului Local. El se împotriveşte tuturor hotărârilor luate de primar. Prin neadoptarea hotărârilor se aduc prejudicii comunei. De exemplu, am inițiat o hotărâre privind închirierea pajiştilor din domeniul public al comunei Mica. După ce am muncit zile întregi la elaborarea documentației, această hotărâre să nu fie adoptată… Cred că suntem singura comună care nu luăm subvenția de la Apia […] Prin neadoptarea acestei hotărâri numai financiar s-a dus un prejudiciu comunei 2 miliarde lei. Fostul viceprimar este preşedintele comisiei de administrare a pajiştilor. Îi pun intrebarea: când a fost ultima dată pe păşune şi ce măsuri a luat?”, a mai zis primarul.

Deși edilul din Mica nu ne-a explicat concret de ce nu s-a ales un viceprimar până la această oră (căci acesta era subiectul materialului!), Goron are, totuși, o recomandare pentru Zelencz: ”Recomandarea mea pentru fostul viceprimar este să plagieze o diplomă de absolvire, să-şi facă o meserie cu mențiunea că funcția de primar nu este o meserie și nu în ultimul rând să aibă o coloană vertebrală dreaptă”, a precizat, în încheiere, Goron.

De cealaltă parte, Zelencz a declarat că nu dorește să facă comentarii la cele spuse de primar pentru a nu intra în polemică cu aceasta, precizând doar că ”oamenii vor decide, la alegerile de anul viitor, ce își doresc”.

Și chiar și așa… rămâne întrebarea: de ce nu a fost ales un alt viceprimar într-un an?

Citește și:

Un an de când Mica nu are viceprimar. ”Privesc dezamăgit cum nu s-a întâmplat nimic…”

Administraţie

Joia viitoare are loc o nouă ședință a CL Dej. Vezi proiectele de pe ordinea de zi

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni joia viitoare, în 28 iunie, de la ora 15, în cadrul unei ședințe ordinare pe luna iunie. Pe ordinea de zi sunt 12 proiecte de hotărâre.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării imobilului situat în Municipiul Dej, Strada Simion Bărnuțiu Nr. 1, Ap. 8, cu terenul aferent înscris în C.F. Nr. 50468 – C1-U4, având destinația locuință, actualului chiriaș Curteza Alin Constantin, conform Sentinței Nr. 18/A/2015.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică a terenului situat în Municipiul Dej, Strada Cireșului Nr. 2/B, în suprafață de 295 m.p.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării imobilului situat în Municipiul Dej, Strada Avram Iancu Nr. 13, Ap. 1 cu terenul aferent, înscris în C.F. Nr. 51235 – C1 – U4, având destinația de locuință, actualului chiriaș Sindile Lenuța, conform Sentinței Nr. 99/2018.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Anexei Nr. II la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 54/2018, privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Dej și serviciile subordonate.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu pentru lucrarea, ”Închideri, compartimentări și extindere construcție P+E pentru realizare spații comerciale și birouri, în Municipiul Dej, Strada Vâlcele Nr. 36/C,” generat de imobilul înscris în C.F. Nr. 52071, cu Nr. topo cad. 52071, beneficiară Voicinco Daniele Sorelle.
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea scutirii de la plata majorărilor de întârziere și penalităților aferente obligațiilor bugetare constând în impozite și taxe locale, redevențe, chirii și alte venituri datorate bugetului local de către persoanele fizice de pe raza administrtiv – teritorială a Municipiului Dej.
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea unei Scheme de ajutor minimis pentru acordarea scutirilor de la plata majorărilor de întârziere și penalităților aferente impozitelor și taxelor locale, chiriilor, redevențelor și altor obligații la bugetul local, datorate de către persoanele juridice fără scop lucrativ care activează pe raza administrativ – teritorială a Municipiului Dej.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea unei Scheme de ajutor minimis pentru acordarea scutirilor de la plata majorărilor la întârziere și penalităților aferente impozitelor și taxelor locale, chiriilor, redevențelor și altor obligații la bugetul local, datorate de către întreprinderile care activează pe raza administrativ – teritorială a Municipiului Dej.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării titlului de Cetățean de Onoare al Municipiului Dej domnului CIPRIAN DEAC.
  10. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Dej pe trimestrul al III-lea al anului 2018.
  11. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării mandatului special domnului consilier Lazăr Nicolae la Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor de la S.C. Centrul Agro – Transilvania S.A. Cluj din data de 29 iunie 2018, ora 10,00.
  12. Proiect de hotărâre privind aprobarea constatării dreptului de proprietare privată a unui imobil situat în intravilanul Municipiului Dej.
  13. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej, declarație de presă cu privire la situația imobilului PRĂBUȘIT azi-dimineață

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej a transmis o declarație de presă cu privire la situația imobilului prăbușit azi-dimineață, pe strada Nicolae Iorga.

”Primăria Municipiului Dej aduce la cunoştinţa opiniei publice faptul că imobilul de pe strada Nicolae Iorga care s-a prăbușit în această dimineață, este o clădire proprietate privată și potrivit reglementărilor legale în vigoare, Primăria Municipiului Dej nu poate interveni acolo unde responsabilitatea efectuării lucrărilor de întreţinere/îngrijire necesare revine proprietarului. Conform Codului Civil proprietarul este obligat să întreţină clădirea aflată în proprietatea sa astfel încât aceasta să se păstreze în stare bună.

Precizăm că la finalul anului trecut Executivul a venit în fața Consiliului Local cu o propunere de majorare a  impozitului  cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan. Ulterior adoptării acesteia, Serviciul de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a demarat procedurile necesare pentru identificarea  clădirilor şi terenurilor neîngrijite din intravilanul municipiului Dej pentru punerea în aplicare a prevederilor legale  și  majorare impozitului de la 1 ianuarie 2019.

<<Chiar dacă imobilul de pe strada Nicolae Iorga se afla într-o stare de degradare, legea nu permite să se intervină cu lucrări finanțate din banul public acolo unde este vorba despre proprietate privată. Singurul lucru pe care administrația locală îl poate face, și pe care l-a și făcut, este acela de a le pune în vedere proprietarilor obligația de a își întreține clădirile proprietate privată, și de a veni cu măsuri  de responsabilizare a acestora. În situații precum cea cu care ne-am confruntat în această dimineață administrația intervine pentru înlăturarea efectelor din zona afectată. Astfel s-a intervenit la fața locului prin echipele SADP și Poliția Locală pentru a curăța strada și a securiza zona. În perioada următoare se va interveni pentru refacerea zidului de sprijin dinspre strada Siretului. Pentru că și imobilul din vecinătate reprezintă un pericol am luat legătura cu proprietarul acestuia pentru a găsi urgent soluții de a evita o situație similară, iar noi vom sprijini cu ceea ce este posibil în limite legale>>”, transmite primarul Morar Costan.

Citește și:

O casă din Dej S-A PRĂBUȘIT! Pericol iminent: alt imobil stă să cadă! – FOTO/VIDEO

Imagini de azi-dimineață:

Continuă să citești

Administraţie

E oficial! Zonă pietonală în centrul Dejului, autobuze ecologice și centre de închiriere biciclete pentru dejeni – FOTO

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej va implementa în perioada următoare două proiecte europene, depuse și finanțate în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020.

Proiectele fac parte din amplul Plan de Mobilitate Urbană,  contractele de finanțare au fost semnate astăzi, 14 iunie, de către primarul Municipiului Dej și vizează  reabilitarea centrului istoric, modernizarea de străzi,  achiziționarea de mijloace de transport ecologice, dar și de biciclete.

Cele două proiectele din cadrul Planului  de Mobilitate Urbană aprobate sunt următoarele:

1. „Amenajarea zonei pietonale centrale în vederea reducerii emisiilor de carbon din zona centrală a municipiului Dej”, proiect cu o valoare de peste 7 500 000 euro, se realizează în spațiul public al Pieței Bobâlna, al străzi 1 Mai până la intersecția cu str. George Coșbuc, precum și al Pieței 16 Februarie și constă în :
modernizarea infrastructurii rutiere pe o lungime de 715 m
– amenajarea de zone pietonale și trotuare pe o suprafață de 13170 mp
piste de biciclete
amenajarea de spații verzi cu gazon, flori, arbuști și arbori
achiziționare a 60 biciclete, stații de închiriere biciclete și dezvoltarea unui sistem modern de închiriere
achiziționarea a 3 autobuze ecologice
modernizarea stațiilor de autobuz
amplasarea de mobilier urban
2. Modernizare infrastructură străzi pentru accesul între zona centrală şi Ocna Dej – străzile Mihai Viteazu, Minerilor, Albăstrelelor, Țibleșului, Eroilor, Pinticului, proiect cu o valoare de aproximativ 10 000 000 euro care constă în:

– modernizarea străzilor: Mihai Viteazu, Minerilor, Albăstrelelor, Țibleșului, Eroilor, Pinticului, pe o lungime de 10,22 km

– amenajarea trotuarelor și spațiilor verzi aferente

– achiziționarea a 4 autobuze ecologice de capacitate mică și 8 autobuze de capacitate medie

– amenajarea stațiilor de transport

– sistem de management inteligent al traficului și supraveghere video.

Vorbim despre două proiecte care vor aduce o schimbare majoră la nivelul municipiului prin  transformarea centrului municipiului într-o zonă de relaxare și deschidere către pietoni. A fost o cursă cronometru și o muncă asiduă pentru realizarea și depunerea acestor proiecte, muncă ce va continua pe parcursul implementării lor.

Pe lângă cele două proiecte deja finanțate, tot în Planul de Mobilitate urbană, a fost depus și urmează să semnez săptămâna viitoare și contractul pentruproiectul care vizează modernizarea străzilor 1 Mai, I.P.Reteganul, Libertatii și Bistritei inclusiv accesul către autobaza Transurb Dej și modernizarea autobazei Transurb S.A. cu o valoare de aproximativ 10.000.000 euro.

Toate cele trei proiecte au o valoare de aproximativ 27,5 milioane de euro, cota de finanțare nerambursabilă este de 98% iar contribuția din bugetul local este de doar 2%”, a spus primarul Morar Costan.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare