Conectează-te cu noi

Naţional

Spaima comercianților. ANAF lansează operațiunea „APOLLO”!

Publicat acum

pe

Antifrauda ANAF Dej Fisc

loading...

Înregistrarea în evidențele contabile a facturilor false este o practică frauduloasă care generează consecințe negative atât în plan economic cât și social.

Printre cele mai frecvente forme de manifestare ale acestui flagel, inspectorii antifraudă au identificat:

  • achiziții fictive în scopul diminuării bazei impozabile, a căror consecință este prejudicierea bugetului general consolidat
  • facturi utilizate pentru justificarea unor bunuri achiziționate fără documente legale,
  • facturi utilizate pentru justificarea decontării unor cheltuieli de către asociați/angajați
  • achiziții fictive în scopul obținerii de lichidități utilizate de catre asociați/administratori la plata muncii subdeclarate/nedeclarate, în acte de corupție etc.

Combaterea acestui fenomen reprezintă una dintre prioritățile Direcției Generale Antifraudă Fiscală, structură din cadrul ANAF, iar în ultimii ani, ca urmare a eforturilor depuse, a fost înregistrată o diminuare considerabilă.

În acest context, începând cu luna iulie, inspectorii antifraudă declanșează operațiunea ”Apollo”, care va viza atât firmele care emit facturi false, cât și pe cele care utilizează aceste facturi.

În perioada de documentare, utilizând informațiile fiscale disponibile în bazele de date proprii și aplicațiile informatice de analiză, DGAF a identificat și a construit harta relațională a tuturor firmelor implicate în acest fenomen (emitenți și beneficiari care au înregistrat în evidențe aceste documente).

În cadrul operațiunii ”Apollo”, ambele categorii vor fi supuse unor verificări amănunțite de către inspectorii antifraudă, vor fi stabilite consecințele fiscale ale acestor practici și vor fi dispuse măsurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmărire penală.

În perioada 2014-2015, peste 3.200 companii au înregistrat în contabilitate facturi de peste 44 milioane lei, figurând a fi emise de firma FE SRL. Societatea a funcționat, și-a îndeplinit obligațiile declarative, însă nu a recunoscut tranzacțiile în cauză, identitatea acesteia fiind, în realitate, utilizată în fals de societăți din toate județele țării, cu obiecte de activitate variate, care au declarat achizițiile nereale către ANAF, diminuându-și obligațiile fiscale.

Majoritatea dintre cele 3.200 de companii, au înregistrat achiziții fictive și de la alte societăți.

În acest fel, într-un singur caz, doar în ce privește TVA, bugetul de stat a fost prejudiciat cu peste 10 milioane de lei.

Naţional

Google Maps va permite semnalarea RADARELOR de poliţie, precum Waze

Publicat acum

pe

loading...

Aplicaţia Google Maps va permite în curând utilizatorilor să semnaleze radarele de poliţie pe le observă pentru a împărtăşi informaţia cu ceilalţi şoferi, după ce gigantul Google a decis să introducă această opţiune care are deja succes aplicaţii precum Waze – care este deţinută tot de Google.

Google a anunţat săptămâna trecută că utilizatorii de Google Maps pe Android sau iOS vor putea să raporteze incidente precum radare, accidente, trafic îngreunat, străzi închise şi obstacolele de pe traseu, potrivit Business Insider.

Aplicaţii precum Waze, care este deţinută tot de Google, au atras critici vehemente de la organizaţiile de poliţie pentru că le permit şoferilor să vadă locaţiile agenţilor de poliţie.

Poliţia din New York, cea mai mare din SUA, a trimis în luna februarie o scrisoare către Google în care îi cere companiei să retragă acestă opţiune din aplicaţia Waze, argumentând că îi ajută pe cei care urcă beţi la volan să scape nepedepsiţi. În acelaşi timp, poliţia din Los Angeles şi Asociaţia Naţională a Şerifilor au lansat declaraţii asemănătoare.

La fel ca şi în cazul Waze, opţiunea Google Maps nu îi lasă pe utilizatori să raporteze diferite tipuri de operaţiuni ale poliţiei, ci doar radarele de viteză.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că gigantul american consideră că astfel va contribui la eforturile de a face drumurile mai sigure, argumentând că „informarea şoferilor cu privire la radarele de viteză îi obligă să conducă mai atent şi să ia decizii mai sigure când sunt pe drum”.

Continuă să citești

Naţional

Ministerul Sănătății: Nu au fost aduse toate vaccinurile antigripale

Publicat acum

pe

loading...

Ministerul Sănătăţii anunță că nu toate vaccinurile antigripale au fost aduse, fiind vorba de patru tranşe.

”Nu au fost aduse toate. Se aduc in patru tranşe. Medicii de familie au fost informaţi de către DSP-uri”, arată o informare a Ministerului Sănătății.

De asemenea, sursa citată adaugă că, în ultimii doi ani, numărul de vaccinuri achiziţionate ”a crescut constant”. ”Anul acesta am luat 1.500.000 doze. În anul 2016 s-au luat 600.000. În 2018 – 1.300.000 doze”, menţionează ministerul.

Perioadă optima de vaccinare este septembrie-noiembrie şi se imunizează doar populaţia cu risc de îmbolnăvire.

”Ministerul Sănătăţii a făcut acord cadru pentru patru ani şi am asigurat necesarul, inclusiv posibilitatea suplimentării numărului de doze – pe care am bugetat-o din economii. În ceea ce priveşte vaccinarea copiilor sub trei ani, anul trecut a fost nevoie de 2.000 de doze care au şi fost asigurate. Anul acesta sunt de aproximativ de cinci ori mai multe vaccinuri, pentru 9200 de copii”, se mai arată în comunicat.

Continuă să citești

Naţional

Proiect anti-birocraţie: Declaraţiile de interese şi de avere, depuse în format electronic

Publicat acum

pe

loading...

Senatori din mai multe partide au depus la Senat un proiect de lege care prevede posibilitatea transmiterii declaraţiilor de avere şi de interese către Agenţia Naţională de Integritate în format electronic. Iniţiatorii precizează că scopul proiectului este facilitarea procesului birocratic.

Potrivit proiectului de lege, după articolul 2 din Legea 176/2010, se introduce un nou articol, articolul 2.1, cu următorul cuprins: „Declaratiile de avere de interese pot fi completate depuse şi în format electronic, certificate cu semnătura electronică calificată şi ulterior transmise Agenţiei Naţionale de Integritate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. De asemenea procedura de transmitere la distanţă a declaraţiilor de avere şi de interese, precum şi condiţiile în care aceasta se realizează, se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Integritate, în termen de 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I”.

Proiectul mai prevede că toate persoanele vor avea obligaţia de a depune, începând cu anul 2022, declaraţiile de avere şi de interese în format electronic.

Totodată, autorităţile publice care primesc declaraţiile în format electronic au obligaţia de a asigura certificate calificate pentru semnătura electronică, începând cu 2022. „Declaraţiile depuse în format electronic au acelaşi regim ca cele depuse în format hârtie, fiind transmise aceloraşi persoane şi entităţi, urmând ca acestea să deruleze procedurile prevăzute de lege”.

Iniţiatorii argumentează necesitatea unei astfel de modificări, prin uşurarea completării declaraţiilor de avere şi de interese. De asemenea, aceştia mai notează că prin acest proiect se urmăreşte simplificarea modalităţii de gestionare şi monitorizare a Declaraţiilor la nivelul instituţiilor publice.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare