Ştiri din zonă
DJ161D naște din nou controverse la Nireș. Lucrări nerecepționate… garanție de unde? – FOTO
Publicat acum
9 anipe
de
Dorin CocișÎn răspunsul adresei făcute de viceprimarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz, Consiliul Județean Cluj relevă faptul că lucrarea efectuată în toamnă la DJ161D nu a fost încă recepționată, iar garanția lucrării începe doar după recepție.
În toamna anului trecut au demarat lucrările de întreținere pe DJ161D, angajații RAADPP efectuând, pe o anumită porțiune, tratament bituminos cu pietriș. Valoarea totală a lucrărilor efectuate a fost în valoare de 500.000 de lei, bani aruncați în vânt după cum afirmă chiar viceprimarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz, care a inițiat, de aproximativ o lună de zile, demersuri pentru asfaltarea și nu doar „aranjarea” DJ161D.
În acest sens, Zelencz s-a adresat din nou Consiliului Județean Cluj în speranța de a obține finanțare pentru asfaltarea integrală a acestui drum.
La puțin timp după adresa făcută de viceprimarul comunei Mica către forul județean a venit și răspunsul autorităților, care subliniază faptul că lucrarea executată de către RAADPP, în toamna anului trecut, nu a fost recepționată de către Consiliul Județean Cluj, drept urmare nu există un proces verbal de recepție. În răspusul conducerii forului județean se arată faptul că „această lucrare nu a fost încă recepționată, deci nu există un proces verbal de recepție la terminarea lucrării. Garanția lucrării începe doar după recepție și are o durată de 24 de luni”.
Asta înseamnă că odată cu apariția lucrărilor neconforme și a gropilor din carosabil RAADPP avea obligația de a remedia degradările apărute, pe propria cheltuială. Chiar și așa, potrivit Consiliului Județean Cluj, garanția lucrării nu intră în vigoare decât după recepția lucrării. Or acest lucru nu s-a întâmplat nici până în ziua de astăzi, iar RAADPP nu mai există, transformându-se, la începutul acestui an, în DADPP. Rămâne de văzut dacă DADPP, direcție internă a Consiliului Județean Cluj, va prelua și obligațiile vechii regii și dacă instituția clujeană va efectua, în cele din urmă, recepția acestei lucrări.
Lucrările neconforme au rămas de izbeliște, iar utilajele și-au făcut, în urmă cu aproximativ o săptămână, apariția în zonă efectuând noi lucrări de întreținere, prin plombare, la ieșire din localitatea Nireș spre Unguraș. Potrivit viceprimarului comunei Mica, Tiberiu Zelencz, locuitorii din zonă sunt revoltați de faptul că o parte din asfaltul care ar fi trebuit folosit pentru drum, a fost pur și simplu aruncat în afara părții carosabile, în loc să fie folosit pentru plombarea altor gropi din carosabil.
Până una alta, cei care au de circulat pe DJ161D, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare și să fie pregătiți pentru a circula pe un drum asfaltat parțial, plombat pe anumite zone, „tratat cu pietriș și bitum” și plin de gropi, în alte zone.
„Nu pot privi nepasator cum se arunca banii publici pe lucrari facute de mantuiala. Degeaba ne-am implicat si am initiat o petitie cu peste 500 de semnaturi in luna iulie a anului 2015,in urma careia s-au alocat fonduri de 500.000 lei,lucrarile la DJ 161 D, demarate in luna septembrie si finalizate in octombrie, denota faptul ca masura luata de Consiliul Judetean Cluj,nu a fost a cea mai potrivita.
Asa numitul tratament bituminos cu pietris,care in mod normal ar fi trebuit sa usureze tranzitarea zonei, a devenit in scurt timp un calvar si un real pericol pentru soferi si pietoni. Numai ca un drum tratat nu arata DJ 161 D, pietrisul s-a desprins din asfalt si aruncat pe marginea drumului, zilnic posesorii de autovehicule vazandu-si parbrizele fisurate, si masinile lovite producandu-le pagube.
Recent am instiintat Consiliul Judetean printr-o adresa despre stiuatia acestui, iar raspunsul a fost unul la care cred ca nimeni nu se astepta: Lucrarea nu a fost receptionata si nici nu exista un proces verbal de receptie.
Daca prima masura luata s-a dovedit a fi proasta,iata ca din nou s-au aprobat aproximativ 500.000 lei pentru continuarea lucrarilor la DJ 161 D, de unde s-au oprit anul trecut (iesirea din loc. Nires spre loc.Unguras). Din pacate, asfaltul care ar fi trebuit folosit pentru drum,o parte a fost pur si simplu aruncat in afara partii carosabile, iar in pozele de mai jos a fost surprinsa realitatea de la fata locului care este mai mult decat revoltatoare.
Ma intreb ce finalitate va avea aceasta portiune de 10km din DJ 161 D, pana la intrarea in loc Unguras,tinand cont de faptul ca o parte este asfaltata,o parte este asa zisa tratata,apoi una plombata?
Oare nu era mai eficient ca banii alocati sa fie directionati pentru asfaltare si nu aruncati pe asa zisele tratamente si plombari care nu au tinut mai mult de o luna?
Domnule presedinte a Consiliului Judetean Cluj,va lansam invitatia atat dumneavoastra cat si consilierilor judeteni,sa veniti la fata locului,sa vedeti realitatea,lucru care v-ar putea ajuta pe viitor sa nu votati in necunostinta de cauza atunci cand aprobati bani pentru unele lucrari.
Va asteptam acum ca sa poata fi luate masurile care se impun, pentru ca in campania electorala sa nu va alegeti cu parbrizele masinilor domniilor voastre fisurate sau sparte si cu pantofii rupti.
Daca dorinta noastra va ramane fara o rezolvare o sa venim noi la Consiliul Judetean, exact cum am fost prezenti si cand s-au alocat banii anul trecut pentru renumitul tratament. Noi nu consideram ca cerem nimic iesit din comun decat normalitate care aduce siguranta!”, a scris viceprimarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz, pe o rețea de socializare.
Vă reamintim, în primăvara anului trecut, Tiberiu Zelencz a inițiat o petiție semnată de 500 de locuitori ai localității Nireș pentru asfaltarea DJ 161D.
Petiția, adresată Consiliului Județean Cluj și înregistrată cu data de 16 mai 2015, a fost semnată de 500 de locuitori ai localității Nireș. Prin intermediul acesteia, Zelencz a cerut conducerii Consiliului Județean Cluj aprobarea de fonduri și executarea lucrărilor de asfaltare a DJ 161D, pe porțiunea Dej – Nireș.
Fondurile au fost aprobate, însă doar pentru lucrări de întreținere. La sfârșitul lunii august 2015 utilajele și-au făcut apariția pe acest drum, efectuând doar lucrări de întreținere, care au constat în plombări prin stropiri succesive (full-jet) cu mixtură asfaltică BA 16.
La puțin timp după plecarea utilajelor de pe DJ161D, Mihai Seplecan, pe atunci președinte al Consiliului Județean Cluj, a efectuat o vizită pentru a inspecta lucrările de reabilitare finalizate pe acest sector de drum.
Vizita acestuia a scos la iveală faptul că lucrările efectuate la DJ161D, care leaga municipiul Dej de localitățile Nireș, Unguraș, Batin, au fost efectuate în grabă și fără a se respecta prevederile contractului.
La o distanță de aproximativ două săptămâni după finalizarea lucrărilor, drumul arăta deplorabil. Zeci de gropi s-au format atunci în mixtura asfaltică turnată, autoritățile și localnicii arătând cu mâna spre constructor. Mai mult decât atât, în vizita întreprinsă de Mihai Seplecan s-a descoperit că pe o bună porțiune din drum constructorul a turnat doar pietriș, fără a adăuga și material bituminos.
CITEȘTE ȘI: