Conectează-te cu noi

Administraţie

Centura ocolitoare a municipiului Dej, o UTOPIE. PROMISIUNI făcute de-a lungul anilor

Publicat acum

pe

Reabilitare inlocuire rosturi dilatatie Dej (4)

loading...

Subiectul ”centura ocolitoare a municipiului Dej” pare a fi din nou ”la modă”. O mulțime de aleși au promis marea cu sarea de-a lungul anilor, ultimul ”vorbitor” pe listă fiind, chiar ieri, deputatul Cornel Itu. Dej24.ro vă prezintă mai jos toate declarațiile făcute în ultimii ani pe marginea acestui subiect.

Despre centura municipiului Dej s-a vorbit pentru prima dată, la modul cel mai serios, în urmă cu aproape 10 ani, în mandatul primarului Ioan Ungur. În 2007, primarul Ioan Ungur declara că ”am discutat personal cu ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la întâlnirea pe care am avut-o la finele săptămânii trecute la Baia Mare. M-a asigurat că studiul de fezabilitate a fost aprobat, iar lucrările pot începe în primăvara anului următor deoarece autorităţile au reuşit să obţină fonduri de la Banca Europeană de Investiţii”. Edilul din Dej susținea în 2007 că lucrările la varianta de ocolire a oraşului – care urma să aibă 3 kilometri – vor demara în primăvara lui 2008.

Încă de pe atunci, autoritățile locale erau conștiente că ”traficul greu dinspre Baia Mare şi Bistriţa se face prin municipiu şi afectează şoseaua şi casele oamenilor”, după cum explica același edil pentru Ziua de Cluj. La acea dată, varianta de ocolire a municipiului Dej se afla pe lista celor 13 centuri prioritare din programul naţional elaborat de Ministerul Trasporturilor şi Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi.

Mai mult decât atât, un an mai târziu (august 2008), nu se mai vorbea ”doar” de centură, ci de o adevărată autostradă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România anunța că va comanda un studiu de fezabilitate pentru autostrada Jucu-Dej şi prelungirea acesteia cu un drum expres până la Bistriţa, valoarea estimativă a contractului fiind de 3,66 milioane de lei. Șoferii ar fi urmat să circule pe această autostradă cu 130 de km/h, iar pe drumul expres cu 120 de km/h.

În 2009, noul primar Morar Costan declara pentru Gazeta de Cluj că centura Dejului are deja un studiu de fezabilitate. ”În urmă cu patru ani am făcut studiul de fezabilitate pentru centura de ocolire a Dejului, pentru care am cheltuit atunci aproape 20.000 de euro, iar, cu timpul, pentru actualizarea proiectului s-au mai cheltuit câteva zeci de mii de euro. Săptămâna viitoare (n.r., această săptămână) voi avea o întâlnire cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi vom stabili exact când vom începe demararea proiectului. Cel mai probabil, vom începe în primăvara anului viitor”.

Primarul municipiului Dej susținea pe atunci că varianta de ocolire a oraşului va avea o lungime de 4,9 km. ”Din proiectul actual ştim că vom construi un drum cu o lungime de 4,9 kilometri, care va costa aproximativ 4,7 milioane de euro. Preţul va fi acoperit în proporţie de 3% din bani guvernamentali, iar 97 de procente vor fi acordate din fonduri europene nerambursabile. Proiectul va avea şi două poduri, dintre care unul peste Someş şi unul peste calea ferată”, explica Morar Costan pentru aceeași sursă.

Apoi, aproape doi ani de zile a fost liniște pe marginea acestui subiect. În 2011, Ion Pantelimon, şeful DRDP Cluj (direcţie aflată în subordinea CNADNR), anunța cu surle și trâmbițe că ”pentru centura ocolitoare a municipiului Dej sunt angrenate fonduri europene printr-un program BERD. Centura Dejului este în faza de proiect tehnic, realizarea acesteia urmând să fie susţinută cu fonduri ISPA. În total, are 6 kilometri”, arăta Pantelimon în prima lună din noul an.

În 2012, Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor la acea dată, era prezent la Dej. ”Pot promite că centura Dejului va intra în finanțare anul viitor. Este de importanță maximă pentru zonă. Va fi făcută din fonduri europene și pot promite că va fi prinsă în bugetul de anul viitor”, declara Silgahi, conform Radio Fir. Cuvintele acestuia erau întărite de către șeful CNADR, Mircea Pop, prezent și el la Dej.

Apoi, brusc, subiectul ”a murit” până în 2013, când deputatul dejean Cornel Itu declara că centura municipiului Dej este cuprinsă în Programul Operaţional Sectorial Transport şi se va realiza în perioada 2014-2016.

”Acest amplasament al centurii municipiului Dej a fost corelat și cu propunerile pentru autostrada Petea – Dej – Suceava și cu drumul expres Dej – Cluj Napoca – Turda. Traseul acestei variante este în totalitate nou, se desprinde din DN 1C la kilometrul  55 cu aproximativ 300 de metri înainte de trecerea de nivel a căii ferate Ocna Dejului, apoi traversează cu pasaj superior calea ferată Dej Călători – Ocna Dejului, calea ferată Cluj Napoca – Dej Călători, ocolește zona construită din partea dreaptă a căii ferate, traversează râul Someș în amonte de podul de cale ferată și se racordează la DN 17 (Dej-Bistrița) la circa 1 kilometru de DN 1C, asigurându-se în acest fel legături în toate direcțiile în condiții optime pentru o circulație în deplină siguranță. Lungimea variantei este de aproximativ 5,45 kilometri realizându-se o scurtare a traseului de aproximativ doi kilometri față de cel actual. În ceea ce privește structura și lucrările de drum acestea cuprind pentru centura de ocolire două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este Râul Someș”, preciza în 2013 social-democratul, cel care a și făcut mai multe interpelări pe marginea acestui subiect.

”Sunt două vești bune legate de aprobarea executării a două centuri pe lângă Dej și Huedin. Lucrările vor începe în anul 2014 și se vor termina în 2016 și sigur centura ocolitoare a Clujului de la Apahida la Vâlcele va fi finalizată anul acesta”, specifica în martie 2013 și preşedintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu.

Tot în 2013, primarul Morar Costan promitea marea cu sarea. Mai exact, edilul declara că ”în mai puțin de 3 ani, Dejul va avea centură ocolitoare”, investiția urmând să se ridice la suma de 24,9 milioane de euro. Lucrările trebuiau să demareze în acel an, prin expropieri, pentru ca în 2014 să înceapă lucrarea propriu-zisă.

În martie 2013, preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea era prezent la Dej, la o întâlnire cu primarul Dejului Morar Costan, consilierul judeţean Vasile Sălătioan, deputatul Cornel Itu şi viceprimarul Aurelian Mureşan. ”Cred că multe dintre problemele Dejului şi ale Colegiului 6, cu sprijinul dânsului (n.r – Valeriu Zgonea) o să le rezolvăm: parcul industrial, centura ocolitoare, infrastructură sau tomograf pentru spitalul din Dej”, le-a transmis Cornel Itu jurnaliștilor aflați la conferință.

Mai mult decât atât, în ”Primarul Municipiului Dej – Retrospectiva anului 2013”, de pe site-ul instituției, pe 28 decembrie 2013, Morar Costan promitea din nou: ”Centura ocolitoare a Municipiului Dej, un proiect atât de aşteptat şi necesar pentru deblocarea traficului în zona podului peste Someş, a fost finanţat, lucrarea urmând să fie demarată în anul 2014”. Termenul de finalizare era 2016, anul acesta.

Au trecut doi ani de la acel moment, iar în martie 2015, în cadrul unei conferințe de presă (alături de ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu-Marian Pop) deputatul Cornel Itu readucea în discuție subiectul centurii Dejului”Drumul expres Dej – Beclean – Bistrița e prins în acest Master Plan și e prinsă și centura ocolitoare a municipiului Dej. Așa cum domnul ministru (n.r – Liviu-Marian Pop), pe atunci senator, și colegii din Maramureș m-au ajutat și am făcut front comun de am făcut drumul Măgoaja – Tg. Lăpuș […], la fel cred că și acest drum expres va creiona un trafic adecvat și cred că dă o altă dezvoltare zonei noastre”, puncta deputatul Cornel Itu.

La începutul acestui an, pe 12 ianuarie, același deputat – în cadrul unui interviu – specifica obiectivele domniei sale în 2016”Centura de ocolire a municipiului Dej este un proiect pentru care am militat de mult timp, şi am fost informat de Ministerul Transporturilor, la sfîrşitul anului trecut, că este cuprinsă în master planul pentru 2020-2030. Însă, acest lucru nu mă mulţumeşte, proiectul fiind împins într-un viitor prea îndepărtat”, a fost unul dintre răspunsurile oferite de Itu la întrebarea ”Ce alte proiecte mai aveţi în vedere pentru acest an?”.

Despre centură s-a amintit și în ședința Consiliului Local Dej din 29 ianuarie, atunci când Marius Butuza l-a întrebat pe primar unde este centura ocolitoare a Dejului și unde sunt investitorii și parcurile industriale, acuzându-l pe edil că prin bugetul propus caută să își securizeze mandatul.

De atunci… liniște totală. Până ieri. Deputatul dejean Cornel Itu a transmis, aseară, un comunicat de presă prin care anunță că, în fața ministrului Transporturilor, a cerut urgentarea unor investiţii esenţiale pentru dezvoltarea regiunii în care trăim, respectiv centura ocolitoare a municipiului Dej şi drumul expres Dej-Beclean –Bistriţa. Traficul a crescut atât spre Bistriţa, cât şi spre punctele de ieşire din ţară (Baia Mare, Satu Mare), iar reţeaua rutieră existentă nu face faţă cerinţelor actuale”, după cum se arată în comunicatul PSD-istului.

Rămâne de văzut, zilele sau lunile viitoare, cine va fi următorul politician care ”va învia mortul” pentru a mia oară. Nu de alta, dar alegerile locale sunt la un singur pas, iar cineva tot va promite ”realizarea centurii ocolitoare a municipiului Dej”. Noi ”presimțim” următorul termen ”de finalizare”: 2020.

Administraţie

Primăria Dej scoate la LICITAȚIE parcări în cartierul Dealul Florilor!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej organizează o nouă licitație publică privind închirierea parcărilor amenajate situate în cartierul Dealul Florilor (locuri rămase libere după licitaţii).

Caietul de sarcini poate fi ridicat de la sediul Primăriei, camera 35 – Serviciul Tehnic, începând cu data de 16 septembrie 2019.

Data limită de depunere a ofertelor – miercuri, 25 septembrie, ora 10:00.

Evaluarea ofertelor se va face joi, 26 septembrie, cu începere de la ora 11:00.

Continuă să citești

Administraţie

Se lansează proiectul ”Implică-te pentru Dej!”. Vezi despre ce e vorba

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Dej lansează platforma ”Implică-te pentru Dej!”, un proiect prin care fiecare dejean are posibilitatea de a se implica activ în dezvoltarea orașului. Prin intermediul acestei platforme, ideile, propunerile dumneavoastră pot deveni proiecte pe care autoritatea locală le va implementa pentru ca Dejul să devină orașul pe care ni-l dorim cu toții.

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetățenii care au domiciliul în Dej și au împlinit vârsta de cel puțin 18 ani.

Propunerile sunt depuse exclusiv de cetățenii cu domiciliul în municipiul Dej, în mod individual. Un cetățean poate depune o sigură propunere de proiect.

Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze în una din următoarele linii de proiecte:

A. Spații verzi, locuri de joacă, mobilare urbană (amenajare spații publice)

B. Zone pietonale, siguranța circulației,  fluidizare trafic.

Chiar dacă propunerea ar putea fi încadrată în mai multe domenii, deponentul trebuie să opteze pentru  linia de proiecte pe care o consideră cea mai potrivită.

Propunerile pot fi trimise prin intermediul platformei Implică-te pentru Dej/ secțiune a site-ului www.primariadej.ro, după crearea unui cont. 

Urmați pașii:

1. Accesați site-ul www.primariadej.ro,

2. Accesați secțiunea Implică-te pentru Dej,

3. Creare cont

4. Completare fișă proiect.

5. Trimitere.

Acest proces este unul transparent, deschis și va răspunde cu prioritate nevoilor comunității noastre.

Calendarul de depunere a proiectelor este următorul:

  • Depunerea proiectelor: 10 septembrie – 11 octombrie 2019
  • Analiza proiectelor: 14 octombrie – 25 octombrie 2019
  • Votul proiectelor: 28 octombrie- 15 noiembrie 2019
  • Afișare  rezultate finale: 18 noiembrie 2019

Proiectele realizate de dumneavoastră, după ce vor fi validate de autoritatea locală vor fi supuse votului, iar cele care vor primi cel mai mare număr de voturi, vor fi finanțate din bugetul local și vor fi realizate.

Votarea este restricționată la teritoriul Municipiului Dej. Pentru a putea vota este necesar ca în momentul votului să vă aflați pe raza Municipiului Dej și să permiteți accesul la locația dumneavoastră de pe dispozitivul pe care îl utilizați. Platforma Implică-te pentru Dej/ secțiune a site-ului www.primariadej.ro colectează date despre locația dumneavoastră doar în momentul votului pentru a asigura respectarea procedurii de votare.

Votarea online presupune înregistrarea prealabilă pe platformă.

Urmați pașii:

1. Accesați site-ul www.primariadej.ro,

2. Accesați secțiunea Implică-te pentru Dej,

3. Creare cont

4. Votează

Fiecare cetățean înscris pe platforma Implică-te pentru Dej/ secțiune a site-ului www.primariadej.ro  poate vota 2 proiecte – câte unul pentru fiecare dintre cele două linii de proiecte stabilite. Fiecare participant poate vota o singură dată pentru câte unul pentru fiecare dintre cele două linii de proiecte stabilite.

Vă recomandăm să consultați următoarele secțiuni ale platformei Implică-te pentru Dej!:

Întrebări frecvente.

Regulament

Termeni și condiții

Informații suplimentare cu privire la bugetarea participativă puteți obține prin email la adresa implicatepentrudej@dej.ro sau la numărul de telefon 0264 211 790 interior 139.

sursă: comunicat de presă Primăria Municipiului Dej

Continuă să citești

Administraţie

Municipiul Dej a lansat licitația pentru cele 20 de autobuze electrice! Mai vrea și sistem de e-ticketing

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Municipiul Dej a lansat licitația pentru 20 de autobuze electrice și un sistem de e-ticketing, pentru care este dispus să aloce 33,2 milioane de lei.

Municipiul Dej a lansat licitația pentru „Furnizare a 20 de autobuze noi (14 medii de 7-10 m si 6 mici de 5,4-7 m), nearticulate, cu actionare complet electrica, dotate cu sistem de e-ticketing destinate transportului public de calatori in Municipiul DEJ din cadrul proiectelor finanțate prin POR 2014-2020”, în valoare totală de 33,2 milioane lei și un termen de implementare de 8 luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 16.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 16.02.2020, arată platforma mobilitate.eu.

Obiectivul prezentei achiziții il reprezinta incheierea unui Acord-cadru de furnizare a 20 de autobuze noi (14 autobuze de capacitate medie si tipodimensiune de 7-10 m si 6 autobuze de capacitate mica si tipodimensiune de 5,4-7 m), nearticulate, cu actionare complet electrica destinate transportului public de calatori in Municipiul DEJ. Autobuzele care vor fi livrate in cadrul acordului-cadru incheiat in urma prezentei proceduri vor fi dotate cu echipamente si sisteme informatice pentru asigurarea functionalitatilor de e-ticketing, comunicare management flota si informare dinamica a pasagerilor in interiorul mijloacelor de transport si in statiile de asteptare transport in comun. In baza acordului-cadru incheiat in urma prezentei proceduri, municipiul Dej vor achizitiona urmatoarele tipuri de mijloace de transport in comun: Achizitia de 6 autobuze electrice mici a fost prevazut un cost de 7.090.480 lei fara TVA; – Achizitia de 14 autobuze electrice medii a fost prevazut un cost de 23.878.368 lei fara TVA, – Achizitia de sistem de e-ticketing transport in comun: 1.564.189,6 lei fara TVA – Achizitia de licente aferente sistemului de e-ticketing: 751.493 lei fara TVA Valoarea estimată fără TVA a a acordului cadru: 33.284.530,61 RON.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare